توصیه های پلیس راه لرستان به رانندگان درخصوص برودت هوا

۱۴۰۱/۱۰/۱۸ - ۰۹:۵۱:۲۹
کد خبر: ۱۴۲۰۱۱۲
توصیه های پلیس راه لرستان به رانندگان درخصوص برودت هوا
رئیس پلیس راه لرستان به رانندگان توصیه کرد به علت برودت هوا با احتیاط کامل رانندگی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛  سرهنگ "محمدزارعی" در گفت وگو با رسانه ها  ضمن هشدار در خصوص برودت هوا، بارندگی برف و باران و مه گرفتگی به رانندگان توصیه کرد موارد زیر را بصورت جدی مد نظر قرار دهند:

1-فاصله طولی خــودروی خود را افزایش دهند.

از مــاشین جلویی فاصله ی بــیشتر داشته بــاشید، هرگز تعجیل نکرده و سرعت خــود را بــالا نبرید . شمــا نسبت بــه آنچه در پیش روی شمــاســت، بــی اطلاع هســتید و هر لحظه امکان حادثه و برخــورد و یا حتی سقوط وجود دارد، دقت کنــید که فاصله بــیشتر ایمنــی بــیشتری را هم برای شمــا بــه همراه خــواهد داشت. همــیشه احتیاط را رعایت کنــید، زنجیر چرخ و برف پاک کن را در صورت نــیاز اســتفاده کنــید.

2- از چراغ مه شکن استفاد کنند.

سوال اول ایجاســت که اصلا چراغ مه شکن چیســت؟این چراغ هــا معمولا پایینتر از سپر قرار گرفته انــد. این چراغ هــا روی زمــین را تا جایی که امکان دارد روشن مــی کننــد. این چراغ هــا لنز روشن یا زردرنگ دارنــد. اشعه ی تولید شده ی آنهــا عریض اســت و روی زمــین مــی مــانــد و بــازتاب نور توسط مه را بــه حداقل مــی رسانــد. درواقع در طول کمتر نور بــیشتری را مــی تابــانــد تا شمــا بــه وسیله آن دید بــهتر و بــیشتری داشته بــاشید.

3-مسیر و لاین خــود را دنبــال کنند.

بسیار دیده شده اســت که راننــدگان بــه هنگام راننــدگی درشرایط بارنگی وبرفی و مه تصمــیم مــی گیرنــد برای ایمنــی بــیشتر بــه سمت وسط جاده متمــایل شونــد که این کار بسیار خطرناک اســت. از مسیر مســتقیم خارج نشوید. دقت داشته بــاشید که در همــان لاین خــود راننــدگی کنــید و مد نظر داشته بــاشید که هر لحظه این امکان وجود دارد که راننــده و خــودرویی از روبــه رو بــه شمــا برخــورد کنــد.

4-ازبرخــورد بــا اشیاء و حیوانات خودداری کنند.

یکی از شایع ترین والبته جدی ترین موارد و سوانح بــه هنگام راننــدگی در مه، برخــورد بــا حیوانات و البته اشیاء و تابلو هــا ی کنار جاده اســت. مراقب حیوانات بــاشید. معمولا حیوانات بــه نور خــودروی شمــا در مه خیره مــی شونــد و در وسط جاده مــی مــاننــد و این مورد احتمــال برخــورد را افزایش مــی دهد.

5-لغزنــدگی و یخ زدگی درمه مد نظرقرار گیرد.

خطر دیگری که بــه هنگام راننــدگی در فصل سرما بــا آن روبــه رو مــی شوید یخ زدگی بر روی جاده اســت که لغزنــدگی را تا چنــدین برابر افزایش مــی دهد.

5-توقف در صورت نــیاز مد نظر باشد.

گاهی اوقات شدت مه بــه حدی بــالاســت که شمــا تقریبــا دید خــود را از دســت مــی دهید و یا دید شمــا بــه کمتر از یک متر مــی رسد. اینجاســت که ریسک راننــدگی بسیار بــالا مــی رود و احتمــال ایجاد سانحه چنــدین برابر مــی شود. اگر قدرت دیدتان بسیار کم اســت و جایی را نمــی بــینــید کنار بزنــید. البته پیدا کردن و تشخیص مکان ایمن برای توقف بسیار مهم اســت. در این امر دقت کنــید. فراموش نکنــید که چراغ خطرهــایتان را روشن کنــید تا سایر راننــدگان هم متوجه حضور شمــا در کنار جاده بشونــد.

6-از سمت راســت جاده بــه عنوان راهنمــا کمک بگیرند.

از سمت راســت جاده بــه عنوان راهنمــا کمک بگیرید. بــا این کار بــا مــاشین هــایی که از روبرو مــی آینــد برخــورد نمــی کنــید و یا نور چراغ هــای جلوی مــاشین هــای روبرویی دیدتان را مختل نمــی کنــد. کافیســت خط سمت راســت کنار جاده را بــه هنگام راننــدگی مد نظر داشته بــاشید و سعی کنــید تا حد امکان بدون آنکه از جاده خارج شوید نزدیک این لاین و در لاین خــود راننــدگی کنــید.

7-نکات تکمیلی:

1- مطمئن شوند که چراغ هــای خــودرو کاملا روشن هســتنــد‌.

2-مطمئن شوید که حتمــا چراغ‌هــای نور پایین خــودرو روشن بــاشد، روشنایی چراغ‌هــای نور بــالا در برخــورد بــا مه تشعشع شدیدی را ایجاد کرده و دید شمــا را کاهش مــی‌دهنــد.

3- از فلاشر خــودرو بــه هنگام حرکت اســتفاده نکنــید، زیرا ممکن اســت خــودروی پشت‌سر بــا دید ضعیف خــود، بــه تصور اینکه شمــا توقف کرده‌اید یا مشکلی برایتان پیش آمده ترمز شدیدی بگیرد و بــاعث تصادف شود.

4- علاوه بر احتیاط‌هــای معمول زنجیر چرخ نــیز بــه همراه داشته بــاشند.

5- فاصله خــود بــا خــودروی مقابل را از 2 ثانــیه حالت معمول، بــه 5 ثانــیه افزایش دهند.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز