کاهش مصرف باعث صرفه‌جویی سه میلیون مترمکعب گاز در خراسان رضوی می‌شود

۱۴۰۱/۱۰/۲۱ - ۱۵:۴۱:۳۹
کد خبر: ۱۴۲۱۷۶۶
کاهش مصرف باعث صرفه‌جویی سه میلیون مترمکعب گاز در خراسان رضوی می‌شود
استاندار خراسان رضوی گفت: اگر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک گاز استان که بیشتر آنها مصرف کننده خانگی هستند دمای وسایل گاز سوز خود را فقط یک درجه کاهش دهند سه میلیون متر مکعب گاز صرفه جویی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، یعقوبعلی نظری در حاشیه بازدید از مرکز توزیع و مدیریت گاز استان خراسان رضوی افزود: به دست آوردن سه میلیون متر مکعب گاز می تواند نیاز چند شهرستان استان را تامین کند و از این منظر صرفه جویی دارای اهمیت است.

 

وی ادامه داد: منابع سوخت گاز و مایع استان برای عبور از برودت هوای موجود در استان محدود است و برنامه ریزی های مختلفی در تامین، حفظ شرایط توزیع و در نهایت مصرف آن صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی گفت: مدیریت مصرف گاز در حفظ و پایداری شبکه انتقال گاز و منابعی که در حال تامین است بسیار دارای اهمیت است.

نظری با اشاره به نزول برکات آسمانی در خراسان رضوی و کشور افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها از هفته‌های گذشته برنامه ریزی‌هایی برای پایداری شبکه انجام شد و مدیریت مصرف گاز برای عبور از برودت هوا در چند روز آینده مورد تاکید است تا همه بتوانند از نعمت گاز بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: بهتر است در منازل فقط یک اتاق که بیشتر در آن حضور دارند گرم شود و سایر اتاق ها در مدیریت مصرف صرفه جویی شود همچنین با پوشیدن لباس امکان کاهش دمای منازل وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به برودت هوا و سرمای شدید و به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی، مهدهای کودک و مدارس استان خراسان رضوی در تمام مقاطع تحصیلی از امروز سه شنبه تا پایان هفته جاری تعطیل است و باید فعالیت‌های آموزشی به‌صورت غیر حضوری برنامه ریزی و برگزار شود.

نظری افزود: همچنین فعالیت کارکنان دستگاه های اجرایی، اداره ها، بانک ها، مراکز آموزش عالی و نهادهای عمومی به غیر از مراکز امدادی، خدماتی، درمانی و شعب منتخب بانک ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ ۲۱ و ۲۲ دی ماه به دلیل برودت هوا به‌صورت دورکاری خواهد بود تا مصرف خانگی دچار چالش نشود.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی، سامانه بارشی از روز گذشته، دوشنبه وارد استان شده و تا پایان هفته، دمای هوا به منفی ١٢ درجه خواهد رسید.

انتهای پیام/

 

نظر شما