راه‌اندازی خودروسازی بروجرد با تعهد ساخت ۳۰ هزار خودرو در سال

۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۱۳:۲۱:۵۷
کد خبر: ۱۴۲۶۱۴۱
راه‌اندازی خودروسازی بروجرد با تعهد ساخت ۳۰ هزار خودرو در سال
رئیس سازمان صمت لرستان گفت: مطابق پروانه فعالیت ظرفیت خودروسازی بروجرد تولید ۳۰ هزار دستگاه در سال است.

به گزارش خبرگزاری برنا از  لرستان ؛ بهمن جعفری در جمع خبرنگاران در رابطه با گروه صنعتی فردا ، اظهار کرد: خودروسازی بروجرد سال ۱۳۷۷ توسط شرکت زاگرس خودرو در زمینه تولید انواع خودروهای سواری با برند پروتون احداث شده است.

وی افزود: این واحد تولیدی در سال ۱۳۹۵ به صورت اجاره به شرط تملیک جهت تولید خودروهای هنتگ و فوتون به شرکت عظیم خودرو واگذار شد که پس از تولید ۲۰۰ دستگاه خودرو دچار مسائل حقوقی و قضایی شده و به علت عدم انجام تعهدات به مالک و عدم تحقق ۳۸۰۰ دستگاه پیش فروش به مشتریان توسط مرکز داری اتاق بازرگانی قرارداد فی‌مابین شرکت زاگرس خودرو و شرکت عظیم خودرو فسخ و رأی توسط اجرای احکام دادگستری استان انجام شد و واحد تولیدی به گروه صنعتی فردا واگذار شد.

جعفری بیان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده و استعلامات و تعیین تکلیف مانده بدهی با بانک صنعت و معدن و ارائه برنامه تولید و تولید آزمایشی پروانه بهره‌برداری واحد جهت تولید خودروهای سواری SX۵ و TU۵ تحت لیسانس شرکت ساینومک از کشور چین صادر شد و این واحد بعد از شش سال تعطیلی مجدداً احیا و به چرخه تولید بازگشت.

رئیس سازمان صمت لرستان ادامه داد: این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار احداث شده که زیربنای ساختمان‌های تولیدی و غیرتولیدی شش هکتار است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر ۱۲۰ نفر با بیمه در این واحد تولیدی در حال فعالیت هستند، گفت: بعد از راه‌اندازی واحد تا پایان سال این افراد به ۳۰۰ نفر افزایش می‌یابد و در صورت تحقق برنامه تولید در سال آینده به ۸۰۰ نفر خواهد رسید.

 رییس سازمان صمت لرستان در   خصوصذ ظرفیت تولید اسمی این واحد تولیدی، تاکید کرد: مطابق پروانه ظرفیت این واحد تولید ۳۰ هزار دستگاه در سال بوده اما برنامه شرکت در سال آینده تولید ۴۸ هزار دستگاه خودرو است.

جعفری خاطر نشان  کرد: این واحد تولیدی شش مگاوات برق مصرف کرده و دارای پنج حلقه چاه است.

وی گفت: این واحد تولیدی تحت لیسانس شرکت ساینومک چین در ابتدا به صورت ورود SKD و بعداً به صورت CKD عملیات مونتاژ و تولید خودرو انجام خواهد شد.

این مسئول یادآورشد: یکی از برنامه‌های شرکت تولید براساس پلتفرم ۵۰ درصدی ساخت داخل و ۵۰ درصدی قطعات خارجی از کشور چین است.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز