عضو کمیسیون انرژی ‌مجلس: هرمزگان قطب پالایشگاهی کشور است

۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۱۶:۵۷:۰۳
کد خبر: ۱۴۲۷۸۱۶
عضو کمیسیون انرژی ‌مجلس: هرمزگان قطب پالایشگاهی کشور است
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح‌های پالایشگاهی جدید در استان هرمزگان گفت: هرمزگان قطب پالایشگاهی کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در نشست با اعضای اتاق بازرگانی هرمزگان و هیات اعزامی از کشور عمان، اظهارداشت: اهالی استان هرمزگان با عمانی‌ها رابطه‌ای صمیمانه و تنگاتنگ دارند و رابطه استان هرمزگان از دیرباز وجود داشته است به طوری که بخشی از اهلی لارک از گذشته در استان  مسندم حضور دارند و این نشان از علاقه مردم هرمزگان به مردم مسندم است.

وی عنوان‌کرد: ما برای انتقال انرزی خط انتقالی را از منطقه گوره در استان بوشهر به شهرستان جاسک در هرمزگان احداث کردهکایم که  هزار کیلومتر طول دارد و هم اکنون به اتمام رسیده است.

مرادی عنوان‌کرد: هرمزگان در حال حاضر قطب پالایشگاهی کل کشور است و ضمن پالایشگاه‌های موجود، احداث دو پالایشگاه جدید در دست اقدام است که خوشبختانه  تامین مالی نیز شده است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس عنوان کرد: پالایشگاه‌های جدید در بندرعباس و جاسک جانمایی شده و قرار است هر کدام روزانه ۳۰۰ هزار بشکه سوخت تولید کند که برای آن‌ها حدود ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد شد.

مرادی با اشاره به ماموریت‌هایی که در گذشته به استان مسندم داشته است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته بندر خصب و کل کشور عمان پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و بسیار خرسندم که در یکی از سفرهایم بهخصب یک سندی را دیدم که مربوط به تجار و بازرگانان استان هرمزگان بود و بیش از  ۱۰۰ سال قدمت داشت که نشان از پیشینه تجارت بین مردم هرمزگان و عمان است.

وی خاطرنشان‌کرد: ۷۰ درصد از صید و صیادی کل کشور در استان هرمزگان است و هرمزگان پایتخت حمل و نقل کشور می‌باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز