کارکرد بدون حادثه پالایشگاه گاز ایلام از مرز ۷ میلیون نفر ساعت گذشت

۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - ۰۷:۰۳:۲۴
کد خبر: ۱۴۳۰۱۲۴
کارکرد بدون حادثه پالایشگاه گاز ایلام از مرز ۷ میلیون نفر ساعت گذشت
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه کارکرد بدون حادثه در این واحد صنعتی از مرز 7 میلیون و 70 هزار نفر ساعت عبور کرده است،گفت: التزام همگانی به قواعد و مقررات بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل و رعایت شایسته اصول و الزامات ایمنی، دقت و مسئولیت پذیری کارکنان از مهم ترین عوامل در بهبود شاخص های HSE و ثبت رکورد ساعت کار بدون حادثه در این مجموعه بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام، "روح اله نوریان" با بیان اینکه این پالایشگاه در حوزه ایمنی اقدامات موثری انجام داده است،افزود: این شرکت در اجرا و استمرار سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و آتش نشانی، محیط زیست و پدافند غیرعامل تلاش های قابل قبولی انجام داده و همواره سعی دارد با نگاه فرآیند محور، اهتمام به الزامات ایمنی و ارائه آموزش‌های هدفمند، این مهم را گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 99 تاکنون 17805 پروانه فعالیت شامل: 12هزار و 619 پروانه کار گرم، 615 پروانه کار سرد، 3016 مورد کار روزمره و یکهزار و 555 پروانه کار شعله باز صادر شده است،اظهار داشت: این تعداد فعالیت کاری با نظارت و کنترل واحد ایمنی و همکاری سایر واحد‌های عملیاتی و پشتیبانی به منظور انجام فعالیت‌های تعمیراتی در حوزه‌های مکانیک و ماشینری، برق و ابزار دقیق و دیگر کار‌های تعمیراتی و فعالیت‌هایی نظیر تعمیر و نگهداری، نصب و راه اندازی تجهیزات، فعالیتهای مستغلاتی و غیره صادر شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه در این دوره زمانی 695 گزارش شرایط و اعمال ناایمن پیگیری و انجام شده است،تصریح کرد: درطول 3 سال گذشته تا کنون یکهزار و 336 مورد خطر در نواحی فرآیندی و غیرفرآیندی شناسایی شده که از این تعداد یکهزار و 285 مورد از آنها جزء ریسک های قابل قبول، 51 مورد قابل تحمل و هیچگونه  ریسک غیر قابل قبولی مشاهده نشده است.

نوریان از انجام 2 دوره متوالی اورهال بدون حادثه در این دوره زمانی در این پالایشگاه خبر داد و تصریح کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث و حذف شرایط ناایمن در سطح شرکت، پرسنل واحد ایمنی به صورت روزکار و نوبت کار با دقت کاری بالا مشغول  فعالیت بوده و بر تمامی فعالیت‌های انجام شده در نواحی فرآیندی و غیرفرآیندی شرکت نظارت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه در طول 3 سال گذشته تاکنون هیچ گونه حادثه مرگبار و ناتوان کننده‌ای در این واحد صنعتی رخ نداده است،افزود: به منظور توسعه فرهنگ ایمنی، آموزش و باز آموزی موارد مهم ایمنی توسط پرسنل شرکت و افراد مراجعه کننده به نواحی فرآیندی بیش از 89 هزار و 122 نفر ساعت دوره آموزشی از جمله دوره آموزشی ایمنی و آتش نشانی عمومی برای کلیه پرسنل و خانواده ایشان، دوره تخصصی کار در ارتفاع ، دوره  بازآموزی پرمیت و غیره با مشارکت کارشناسان ایمنی و آموزش شرکت و اساتید بومی در حوزه‌های تخصصی ایمنی در این دوره زمانی برگزار شده است.

نوریان با اشاره به اینکه ایمن بودن محیط کار برای هر فردی مهم و حیاتی است که افراد درگیر کارهای سخت را به آینده امیدوار می کند،ادامه داد: پالایشگاه گاز ایلام با نصب العین قرار دادن “اول ایمنی همیشه کار” و متفاوت از سالهای گذشته با استفاده از متخصصان و مهندسین داخلی توانست حوادث احتمالی را در این واحد صنعتی به صفر برساند.

وی اظهار داشت: واحد ایمنی این مجموعه عظیم صنعتی به منظور جاری سازی فرهنگ ایمنی سازمانی و جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه، با الگو برداری از شرکت‌های پیشرو جهانی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی شعار " اول ایمنی، همیشه کار " را سرلوحه فعالیت‌های پالایشگاه قرار داده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه ماموریت این واحد با هدف تولید ایمن، پاک و پایدار بسیار خطیر است و نباید در اجرای آن سهل انگاری شود،تصریح کرد: استقرار منظم سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در این شرکت با سر لوحه قرار دادن و تمرکز بر موضوعات بهداشت، ایمنی و آتش نشانی، محیط زیست و پدافند غیرعامل، شرایط لازم برای بهبود، بهره وری و تعالی سازمان را فراهم آورده است.

نوریان از برگزاری 143 مانور سطح 1، 2 و 3 در طول این 3 سال خبر داد و گفت: از ابتدای سال 99 تاکنون این تعداد مانور به صورت داخلی و رزمایش های مشترک شرکت های تابعه وزارت نفت در سطح استان و با مشارکت دستگاه های پشتیبانی، امدادی، امنیتی و انتظامی استان برگزار شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال 99 تاکنون 9 هزار و 600 نفر ساعت استندبای فعالیت‌های با ریسک بالا توسط همکاران آتش نشانی این مجموعه انجام گردیده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز