استاندار البرز: دولت سیزدهم از طرح های کشت و توسعه گلخانه حمایت می کند

۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ۱۲:۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۴۳۲۳۶۶
استاندار البرز: دولت سیزدهم از طرح های کشت و توسعه گلخانه حمایت می کند
استاندار البرز گفت: طرح های مرتبط با توسعه و کشت گلخانه ای مورد حمایت قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، مجتبی عبداللهی پیش از ظهر یکشنبه که به مناسبت افتتاح و بهره برداری از تعدادی پروژه های دهه فجر در محمدشهر حضور یافته بود، در مراسم بهره برداری از گلخانه ی مکانیزه ی تولید بذر و نشا از حمایت های دولت محترم برای توسعه کشت های گلخانه ای خبر داد و گفت: جای جای استان البرز از ظرفیت‌های کم نظیری در حوزه کشاورزی برخوردار است.

وی بیان کرد: باید تدابیری اتخاذ شود که نمایشگاه دائمی گل و گیاه در استان دایر شود و ضرورت دارد که با توجه به ظرفیت‌های هر فصل در استان، نمایشگاه‌های فصلی نیز در حوزه کشاورزی داشته باشیم.

استاندار البرز با بیان اینکه در حال حاضر محصولات کشاورزی استان به سایر کشورها صادرات می‌شود خاطرنشان کرد:  این استان ظرفیت راه‌اندازی پایانه صادرات گل و گیاه را نیز دارد. 

عبدالهی با اشاره به اینکه تقویت بسترهای کشت و به ویژه کشت گلخانه‌ای در استان علاوه بر درآمدزایی و نهایت بهره‌وری، اشتغال فراوانی را نیز همراه  دارد، گفت: جهاد کشاورزی استان باید با برنامه ریزی ویژه، نسبت به تشریح مزایای کشت گلخانه‌ای و ترغیب کشاورزی برای این امر اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه باید افراد دارای تحصیلات مرتبط کشاورزی برای ایجاد بسترهای کشت گلخانه‌ای حمایت شوند، ادامه داد:  جهاد کشاورزی باید به صورت  گسترده در راستای ارائه مشاوره به علاقمندان فعالیت در حوزه کشاورزی اقدام کند.

استاندار البرز گفت: اعطای تسهیلات بانکی با سود کم می تواند مشوق بسیار خوبی برای کشاورزان باشد تا شیوه کار خود را از کشت سنتی به گلخانه ای تغییر دهند. اراضی کشاورزی با آبیاری غرقابی باید نوع فعالیت خود را تغییر دهند و هر چه سریع‌تر به سمت کشت‌های دانش بنیان حرکت کنند.

عبداللهی متذکر شد: یکی از عوامل موثر در بازگشت روستاییان و مانایی جمعیت در روستاها، توسعه کشت گلخانه‌ای است و از این رو باید روستاییان متقاضی کشت گلخانه‌ای را مورد حمایت ویژه قرار دهیم.

استاندار البرز صبح امروز به مناسبت دهه مبارک فجر طی سفر به محمدشهرکرج خط تولید یک واحد گلخانه مکانیزه ی تولید نشا و بذر را با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رساند که با آغاز بکار این واحد برای ۱۰ نفر بطور مستقیم شغل ایجاد می شود.

دهه فجر امسال در شهرستان کرج، ۱۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ٨۹۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۹۳۱ نفر افتتاح و به بهره برداری می رسد. 

انتهای پیام

نظر شما