البرز پایلوت گردشگری عشایری جامعه بنیاد می‌شود

۱۴۰۱/۱۲/۰۴ - ۰۹:۰۱:۲۳
کد خبر: ۱۴۴۰۳۰۴
البرز پایلوت گردشگری عشایری جامعه بنیاد می‌شود
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از گسترش گردشگری عشایری به صورت بومگردی و جامعه بنیاد به صورت پایلوت در البرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، یحیی دارایی صبح پنجشنبه اظهار کرد: جلسه هم افزایی برای گسترش همکاری‌ها در زمینه توسعه گردشگری عشایری با حضور سرپرست اداره کل و سرپرست امور عشایر البرز در محل اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز برگزار شد. 

وی با اشاره به اینکه در زمینه گردشگری عشایری در استان البرز 10 منطقه ییلاقی و قشلاقی مستعد با همت اداره امور عشایر شناسایی شده، اظهار کرد: این نوع گردشگری به صورت بومگردی و گردشگری جامعه بنیاد عشایری است. 

گفتنی است سال گذشته تفاهمنامه همکاری بین اداره کل و اداره امور عشایر استان منعقد شد که بر اساس این تفاهمنامه همکاری‌های متقابل در زمینه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بین این دو دستگاه افزایش می یابد. 

 گردشگری روش ایجاد تنوع در معیشت عشایر

سرپرست اداره امور عشایر استان البرز نیز در این نشست ضمن قدردانی از سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز برای نگاه مثبت نسبت به گسترش گردشگری عشایری اظهار کرد: یکی از راه‌های ایجاد تنوع در معیشت عشایر، ایجاد گردشگری عشایری است. 

ملیحه نظام آبادی با اشاره به اینکه اکنون میزهای تخصصی گردشگری و صنایع دستی راه‌اندازی شده، افزود: برای کمک به عشایر و حفظ و صیانت از اشتغال آن‌ها گردشگری و بومگردی در مناطق عشایری راه‌ اندازی شده است. در این زمینه سازمان عشایر ایران نیز همین سیاست‌ها را دنبال می‌کند.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز