شناسایی ۱۷ هزار قطعه زمین روستایی در خراسان رضوی برای نهضت ملی مسکن

۱۴۰۱/۱۲/۱۴ - ۰۸:۵۲:۱۱
کد خبر: ۱۴۴۴۵۰۳
شناسایی ۱۷ هزار قطعه زمین روستایی در خراسان رضوی برای نهضت ملی مسکن
استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۷ هزار قطعه زمین در حدود ۵۰۰ روستای استان جهت واگذاری در اجرای نهضت ملی مسکن ویژه روستائیان استان شناسایی و جاگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، یعقوبعلی نظری در قرارگاه مسکن روستایی خراسان رضوی افزود:در حال حاضر بنیاد مسکن در حال رایزنی با منابع طبیعی و دیگر نهادهای متولی زمین برای آماده سازی و اجرای روند اعطا و ارائه قانونی زمین ها به متقاضیان است.

وی گفت: از چند ماه قبل سعی شده روستاها در اجرای نهضت ملی مسکن در اولویت قرار گیرند و باید روند اعطا زمین به روستائیان برای نهضت ملی مسکن ساده سازی شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: با اجرای طرح های حمایتی، شاهد موج گرایش به مسکن روستایی در نهضت ملی مسکن خواهیم بود؛ شواهد نیز حکایت از آن دارد مردم نسبت به سکونت در روستاهای اطراف مشهد بی میل نیستند.

نظری افزود: در حالی که ساخت سکونتگاه ها در مناطقی مانند مهرگان به عنوان منطقه منفصل شهری در مشهد اجرا شده به نظر می رسد ساخت و ساز مسکن در روستاهای پیرامونی مشهد با سازوکار نهضت ملی مسکن با استقبال مناسبی از سوی مردم مواجه شود.

وی بیان داشت: البته واضح است به‌واسطه بالا بودن قیمت زمین در برخی روستاهای خوش آب و هوا و ییلاقی مشهد و طرقبه شاندیز تمایل برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی بالا باشد که متولیان باید با حساسیت موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما