استاندار البرز: جامعه بانشاط در گرو پویایی بانوان است

۱۴۰۱/۱۲/۱۴ - ۱۳:۴۸:۱۰
کد خبر: ۱۴۴۴۷۵۳
استاندار البرز: جامعه بانشاط در گرو پویایی بانوان است
استاندار البرز گفت: جامعه با نشاط در گرو پویایی زنان آن است و نظام جمهوری اسلامی همواره مرهون ایثار ها و شهادت ها و حضور فعال بانوان ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، مجتبی عبداللهی در نشست معاون رییس جمهور در امور بانوان با جمعی از بانوان نخبه استان در حوزه های مختلف که روز یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه ضمن خیر مقدم به بانوان و قدردانی از فعالیت های ثمربخش و شاخص آنها، افزود: سرکار خانم دکتر خزعلی همواره با حساسیت و دغدغه مندانه در امر خطیر امور بانوان ورود کرده اند و برنامه محور اقدام می کنند.

وی ادامه داد: جامعه با نشاط در گرو پویایی زنان آن است و نظام جمهوری اسلامی همواره مرهون ایثار ها و شهادت ها و حضور فعال بانوان ایرانی است.

عبداللهی گفت: مسئولیت بانوان در خانواده و جامعه بیش از مردان است و از اهمیت بالایی در تربیت نسل آینده برخوردار است، در شرایط فعلی کشور و جامعه نیز این جایگاه بلند، سرنوشت ساز و تعیین کننده است.

وی افزود: از زمانی که در استان سرفراز البرز بعنوان ایران کوچک با ویژگی ها خاص مسئولیت گرفته ام، با آنچه که در توان دارم برای نیل به وضعیت مطلوب اقدام کنم.

استاندار البرز گفت: البرز از ابتدای تأسیس از توجه ویژه به ارتقا زیرساخت ها متناسب با جمعیت، محروم بوده و برای جبران این نقایص با هدف‌گذاری و برنامه ریزی دقیق ورود کرده ایم.

عبداللهی افزود: با تمام توان تلاش می کنم که در حوزه بانوان نیز اقدامات ویژه ای مشهود و ملموس باشد و امید است با شورای مشورتی و اندیشه ورزی که شکل گرفته به شکل تخصصی در حوزه بانوان منشأ اثر باشیم و خدمتگزاری صدیق باشیم.

وی گفت: اقدامات خوبی شکل گرفته ولی کافی نیست و با حرکتی رو به جلو در مسیر هستیم تا با توجه به جایگاه و نقش اساسی بانوان به اهداف متعالی برسیم.

عبداللهی افزود: از ابتدای سال در حوزه حجاب و عفاف جلسات قرارگاهی تشکیل داده ایم و در تلاش هستیم که به وضعیت مطلوب برسیم.

وی گفت: در خصوص جوانی جمعیت نیز قرارگاه تخصصی شکل گرفته است و ضرورت دارد که در بخش کلان نیز تدابیر راهگشایی اتخاذ شود.

استاندار البرز افزود: باید تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه جوانی جمعیت بدلیل اهداف بزرگی که بواسطه دید وسیع و راهبردی ایشان است، اجرایی شود.

وی گفت: در مقطعی شعار فرزند کمتر زندگی بهتر، فرهنگسازی شد ولی با توجه به اقتضائات جامعه و زنگ های خطری که ما را در معرض پیری جمعیت قرار می دهد، باید شعاری دیگر را جایگزین و در جامعه نهادینه کنیم.

عبداللهی با بیان اینکه این استان با ظرفیت های ارزشمندی که در حوزه بانوان دارد می تواند شاخص، معیار و الگوی کشور شود، افزود: بر این باور هستم که باید حوزه جوانان با ساختاری مستقل تشکیل شود چراکه کارگروه ها، ستادها و قرارگاه های تخصصی اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان بسیار گسترده هستند و نیاز به تمرکزی ویژه دارند.

استاندار البرز گفت: باید بسته حمایتی و تشویقی جوانان در دولت مردمی سیزدهم مشخص باشد و در این راستا راهکار ارائه دهد.

انتهای پیام

نظر شما