« آبشار بیشه » گنجینه ای از طبیعت بهشتی لرستان

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۲۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۶۴۲۱
« آبشار بیشه » گنجینه ای از طبیعت بهشتی لرستان
آبشار بیشه در طبیعت دلربای لرستان از جمله نقاط گردشگری این استان است که شما به عنوان گردشگر می توانید در فصل بهار نیز از آن دیدن کنید و از جاذبه آن لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛  لرستان را با نام آبشار های دلربای آن نیز می شناسند به طوریکه آبشار ها از جمله گنجینه های طبیعت بهشتی لرستان محسوب می شوند .

این استان چهارفصل بیش از ۵۰ آبشار کوچک و بزرگ را در خود جای داده است.

آبشار «آب سفید»، «نوژیان»، «چکان» و « وارک‌» از جمله آن‌ها است.

اما یکی از معروف‌ترین آبشارهای لرستان، آبشار «بیشه» است.

آبشار بیشه  که در بخش پاپی، شهر سپیددشت و در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی دورود قرار دارد چون تاجی درخشان  بر دیگر آبشار های استان‌ سروری می کند. 

ارتفاع این آبشار ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین و عرض تاج آبشار ۲۰ متر است.

در بالای آبشار، روبروی ایستگاه چشمه‌های پُرآب متعددی دیده می‌شود که پس از گذشتن از ایستگاه قطار آبشار بیشه را تشکیل می‌دهند.

این آبشار زیبا که  در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده است  علت همجواری با چندین مجموعه زیبا همچون جنگل‌های پهناور بلوط، روستای بیشه و چشم‌انداز ایستگاه راه‌آهن بیشه یکی از مناطق زیبای گردشگری استان چهارفصل لرستان  محسوب می شود و سالانه پذیرای  گردشگران بسیاری از سرتاسر کشور است.

در شرق آبشار تپه‌های کلاه کوه و روستای چشمه پریان و در شمال آبشار، کوه ازگن  قابل مشاهده است.

download (1)

شما به عنوان گردشگر از دو طریق می‌توانید از  آبشار بیشه دیدن کنید:

مسیر اول؛ اگر تصمیم دارید با اتومبیل به بیشه بروید بهتر است که بدانید فاصله خرم آباد تا آبشار بیشه حدود ۶۵ کیلومتر فاصله است و از شهر دورود حدود ۳۰ کیلومتر را باید طی کنید.

در مسیر دورود به بیشه در کنار رودخانه‌ سزار مناطق دیدنی، آبشارهای فصلی و دائمی و درختان سرسبز و زیبایی وجود دارد که از تماشای آن‌ها حتماً لذت خواهید برد.

مسیر دوم؛  روش دیگر، راه ریلی قطار تهران- خوزستان و پیاده شدن در ایستگاه بیشه است.

این مسیر ریلی به‌دلیل عبور از میان کوه‌های زاگرس یکی از زیباترین خطوط ریلی کشور است. از ایستگاه بیشه تا آبشار فاصله‌ی چندانی نیست و تابلو‌های راهنما شما را هدایت می‌کنند.

 

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز