هادی ساعی: بعد از فوتبال بیشترین جامعه ورزشی مربوط به تکواندو است/ بیش از ۲ میلیون نفر تکواندوکار در کشور داریم

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۰۸:۳۲:۵۷
کد خبر: ۱۴۴۷۸۵۵
هادی ساعی: بعد از فوتبال بیشترین جامعه ورزشی مربوط به تکواندو است/ بیش از ۲ میلیون نفر تکواندوکار در کشور داریم
رئیس فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی ایران، بعد از فوتبال بیشترین جامعه آماری ورزشی مربوط به تکواندو است چنانچه بیش از ۲ میلیون نفر تکواندوکار رسمی و غیررسمی در کشور داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مهدی استاندار هرمزگان که با همراهی مظفر خادمی مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان برگزار شد، اظهارداشت: استان هرمزگان همواره یکی از پایه‌های ورزش تکواندو بوده است اما در شش، هفت سال گذشته، به دلیل اختلاف سلیقه‌ای که در هیات تکواندو و فدراسیون با برخی از پیشکسوتان وجود داشته است، تکواندوی هرمزگان پسرفت کرده است.

وی با بیان اینکه در هرمزگان هم پتانسیل خوبی برای تکواندو وجود دارد و هم اساتید برجسته‌ای در این استان هستند، گفت: زمانی برادران دانش در کل ایران زبانزد بودند و از یک جایی به بعد نیز شاگردان آن‌ها حرف برای گفتن داشتند اما به دلیل بی‌مهری‌هایی که شد، دلسرد شدند.

هادی ساعی عنوان‌کرد: امروز در بررسی زیرساخت‌های تکواندوی هرمزگان، قول دادیم ۴۰۰ میلیون برای راه‌اندازی سیستم‌های الکترونیکی تکواندو در استان اعتبار اختصاص دهیم تا تکواندوکاران استان در شرایط استانداردتری به تمرین و رقابت بپردازند و برای مسابقات در سطح بالاتر آماده شوند.

رئیس فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی ایران، تصریح‌کرد: در مسائل فنی تکواندو نیز این آمادگی وجود دارد که هر جا که لازم شد مربی اعزام شود و دوره‌های پیشرفته در استان برگزار شود، ضمن اینکه این آمادگی وجود دارد اردوهای تیم ملی برای تمرین تکواندو‌کاران استان با ملی‌پوشان در هرمزگان برگزار کنیم.

وی بیان‌کرد: انتظار داریم تیم‌های هرمزگان در لیگ‌های ما، حضور داشته باشند و برای این مهم اسپانسرهایی جذب شود، چرا که در صورت حضور تکواندوکاران استان در لیگ‌های فدراسیون رشد سریعتری برایشان اتفاق خواهد افتاد.

هادی ساعی تاکید‌کرد: تکواندو یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها در ایران است چنانچه بعد از فوتبال جایگاه دوم را به لحاظ جامعه ورزشکاری دارد، به طوریکه ما بیش از یک میلیون تکواندوکار ثبت شده داریم و بیش از یک میلیون ورزشکار در این رشته نیز ثبت سامانه آماری ما نشده است.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما
پرونده ویژه