ایجاد ۸۵۰۰ هکتار فضای سبز در فاز عملیاتی شهرک های صنعتی کشور

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۰:۲۲:۵۵
کد خبر: ۱۴۴۸۰۰۳
ایجاد ۸۵۰۰ هکتار فضای سبز در فاز عملیاتی شهرک های صنعتی کشور
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از ایجاد ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز شامل کاشت درخت، فضای گلکاری و ساخت بوستان در فاز عملیاتی شهرک های صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، «فتحعلی محمدزاده» در آیین درختکاری در شهرک صنعتی غیر دولتی هشتگرد که به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری با حضور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز، مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و دیگر مدیران استانی و شهرستان برگزار شد ضمن اعلام این خبر گفت: به استناد قوانین حاکم بر شهرکهای صنعتی از اراضی که در اختیار داریم در فاز عملیاتی باید 25 درصد آن را تبدیل به فضای سبز کنیم که 10 درصد آن از طریق متولیان و مسئولین شهرک های صنعتی و 15 درصد مابقی نیز باید توسط صاحبان صنایع ایجاد شود.

وی افزود: هم اینک در اقصی نقاط ایران اسلامی 95 هزار هکتار فاز عملیاتی شهرک های صنعتی در دستور کار قرار دارد که از این میزان هشت هزار و 500 هکتار هکتار توسط مدیران شهرکهای صنعتی دولتی و غیردولتی فضای سبز ایجاد شده و مابقی آن نیز در دستور کار قرار دارد.

محمدزاده تصریح کرد: در این هشت هزار و پانصد هکتار فضای سبز ایجاد شده در سال جاری 17 میلیون 100 هزار اصله درخت کاشته شده است بعلاوه آن 300 هکتار فضای گلکاری شده و 172 بوستان نیز احداث کرده ایم.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به چالش های آبی کشور عنوان داشت: با توجه به مشکل کمبود آب در سراسر کشور یکی از اهداف مهم ما در راستای صیانت از منابع آبی کشور استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز شهرکهای صنعتی است که از ابتدای سال تا بهمن ماه سال جاری روزانه 59 هزار متر مکعب پساب را به صورت شبانه روزی بازچرخانی کرده ایم که بخش عمده آن در بخش آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به چالش های آبی کشور، کتابچه ای برای کلیه شهرکهای صنعتی کشور منتشر کرده ایم تا بر مبنای آن و بر اساس اقلیم متفاوت و شاخص های آبی هر استان از گونه های درختی کم آب بر استفاده شود و به نوعی این کتابچه نقشه راه شهرک های صنعتی کشور در زمینه فضای سبز به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز نیز در حاشیه این مراسم گفت: در سال جاری در 11 شهرک صنعتی دولتی و غیردولتی استان البرز مراسم روز درختکاری با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد و شهرکهای صنعتی ما اعم دولتی و غیردولتی توانستند به هدف های تعیین شده خود در زمینه ایجاد فضای سبز دست یابند.

وی ادامه داد: در سال جاری بر اساس برنامه تعیین شده 6 هکتار به فضای سبز شهرکهای صنعتی دولتی استان البرز شامل شهرک صنعتی اشتهارد، شهرک صنعتی نظرآباد، شهرک صنعتی کوثر و شهرک صنعتی امیدالبرز اضافه شد.

«حمیدرضا عقاب نشین» درباره آمار تعداد درخت های کاشته شده تصریح کرد: در سال 1401 توانستیم 16 هزار و 631 اصله درخت و درختچه در شهرک های صنعتی دولتی غرس نماییم که در مجوع با اقدامات صورت گرفته 6 هکتار به فضای سبز شهرکهای دولتی اضافه گردید.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز