تمهیدات و اقدامات لازم برای مراسم چهارشنبه سوری در لرستان

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۲۳:۴۹:۵۸
کد خبر: ۱۴۴۸۴۱۹
تمهیدات و اقدامات  لازم برای مراسم چهارشنبه سوری  در لرستان
رییس مرکز اورژانس لرستان گفت: نیرو‌های مرکز فوریت‌های پزشکی استان از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین به صورت شبانه روزی در آماده باش کامل هستند.

به گزارش خبرگاری برنا از لرستان؛  رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان در گفتگوی ویژه خبری امشب دوشنبه ۲۲ اسفند ماه ، اظهار کرد: ۶۰ درصد از آسیب دیدگان حوادث روز‌های پایانی سال گذشته بین ۶ تا ۱۸ سال سن داشتند و این آمار نشان می‌دهد که والدین در این ایام باید بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.

مهدی غیبی افزود: در روز‌های پایانی سال گذشته ۶۳ نفر مصدوم شدند که از این تعداد یک نفر قطع عضو، ۲۲ نفر از ناحیه چشم مصدوم و بقیه دچار سوختگی شدند.

وی با اشاره  به آمار آسیب دیدگان کشوری امسال از ابتدای اسفند تا ظهر دوشنبه ۲۲ اسفند نیز تصریح‌کرد: تاکنون ۱۶۰ مورد آسیب دیدگی، فوتی و بستری در کشور گزارش شده که در لرستان این آمار صفر بوده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان گفت: نیرو‌های مرکز فوریت‌های پزشکی استان از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین به صورت شبانه روزی در آماده باش کامل هستند.

 غیبی به استقرار ۶ پایگاه سلامت در استان اشاره کرد و یادآورشد: بازرسی ویژه از پایگاه‌ها و استقرار آمبولانس‌ها کنار جاده‌ها از دیگر اقدامات مرکز فوریت‌های پزشکی در روز‌های پایانی سال و ایام نوروز است.

وی ادامه داد : هم استانی‌ها می‌توانند تنها در صورت نیاز با ۱۱۵ تماس بگیرند تا از مشاوره کارشناسان و دیگر خدمات مرکز بهره‌مند شوند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان با گلایه از تماس‌های غیر ضرور برخی از هم استانی‌ها با ۱۱۵ ، تاکید کرد: مشغول نگاه داشتن این خطوط حساس می‌تواند جان بیماران به ویژه بیماران قلبی-ریوی را در صورت نیاز به کمک به خطر بیندازد.

غیبی در ادامه به هم استانی‌ها توصیه کرد: افرادی که به اندازه کف دست دچار سوختگی می‌شوند حتما باید اعزام شوند، آسیب دیدگان از درمان سرخود خودداری کنند، با توجه به اینکه آسیب چشم یا بر اثر مواد شیمیایی و یا جسم خارجی رخ می‌دهد از بیرون آوردن جسم خارجی جلوگیری و تنها با بستن پلک‌ها بلافاصله با ۱۱۵ تماس بگیرند.

فرمانده انتظامی لرستان هم در ارتباط تلفنی گفتگوی ویژه خبری از جوانان خواست با عبرت گرفتن از حوادث تلخ سال‌های گذشته آسیب دیدگان، چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نکنند.

سردار یحیی الهی به برهم زنندگان نظم و امنیت هشدار داد و گفت: دستگیری، تشکیل پرونده قضایی، رفتن به زندان، توقیف خودرو‌ها و جریمه از جمله مجازاتی است که برای این افراد در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد نیز در ارتباط تلفنی گفتگوی ویژه خبری امشب از مردم استان به ویژه نوجوانان و جوانان خواست از پرتاب کردن مواد آتش زا به سوی افراد، بالکن منازل مسکونی و یا داخل خودرو‌ها خودداری کنند.

میرزایی مقدم در ادامه، در دسترس بودن کپسول‌های اطفاء حریق و جعبه کمک‌های اولیه را برای خانواده‌ها ضروری دانست.

وی نصب بنر، توزیع بروشور و ارسال ۴ هزار پیامک آموزشی را از جمله اقدامات پیشگیرانه سازمان آتش نشانی در روز‌های پایانی سال و ایام تعطیلات عنوان کرد.

انتهای پیام 

نظر شما