مخلان نظم عمومی مورد تعقیب قضایی قرار می گیرند

۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - ۰۸:۴۴:۰۴
کد خبر: ۱۴۴۸۴۴۱
مخلان نظم عمومی مورد تعقیب قضایی قرار می گیرند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: کسانی که به بهانه مراسم چهارشنبه آخر سال قصد اخلال در نظم داشته باشند و اقدام به تخریب اموال عمومی کنند، مورد تعقیب قضایی قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ رضا اعظمی روز دوشنبه اظهار کرد: با استناد به ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی، اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی جرم محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه در این شب هیجانات و شور و شوق خاصی در افراد به ویژه کودکان و نوجوانان وجود دارد، افزود: این قشر سعی دارند به هر شکلی هیجانات را تخلیه کنند، اما استفاده از مواد آتش زا و محترقه در این شب باعث مصدومیت یا در برخی موارد جانباختن هموطنان می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان اضافه کرد: استفاده از مواد محترقه، گاهی اوقات موجب انفجار و مصدومیت و حتی مرگ افراد می‌ شود که غم و اندوه را جایگزین شادی و نشاط چهارشنبه سوری خواهد کرد.

اعظمی با بیان اینکه مردم نباید با ایجاد سر و صدای ناهنجار و مهیب، شادکامی دیگران را به تلخی تبدیل کنند، اضافه کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود با استفاده از ارزش‌ها و هنجارهای عمیق جامعه مبتنی بر فرهنگ نشاط و شادی در سبک زندگی اسلامی ایرانی چهارشنبه سوری را پاس بدارند.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از حوادث تلخ چهارشنبه‌سوری مستلزم ارتقای فرهنگ ایمنی است و در این میان خانواده نقش بسزایی در آموزش و افزایش آگاهی فرزندان خود دارند، از والدین درخواست کرد بر رفتار و عملکرد فرزندان خود در چهارشنبه پایان سال نظارت کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان افزود: والدین اجازه استفاده از ترقه‌های غیر مجاز و غیر استاندارد را به فرزندان خود ندهند، چراکه در سال‌های گذشته استفاده از این ترقه‌ها باعث وارد آمدن صدمات فراوان و نقص عضو شده است.

اعظمی با تاکید بر اینکه مخالفتی با شادی مردم وجود ندارد، گفت: مشکل از جایی آغاز می‌شود که افراد آسایش و آرامش شهروندان عزیز را نقض کرده و بدون توجه به وضعیت جسمانی افراد سالمند و مریض و کودکان، با استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا، هم آسایش عمومی را سلب می‌کنند و هم به خودشان و دیگران آسیب می‌زنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز