فعالیت ۴۶ مرکز نیکوکاری در نیشابور

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۲۳:۳۰:۰۵
کد خبر: ۱۴۴۸۴۶۲
فعالیت ۴۶ مرکز نیکوکاری در نیشابور
رییس کمیته امداد نیشابور گفت: در استان خراسان رضوی نیشابور بیشترین تعداد مراکز نیکوکاری را دارد و ۴۶ مرکز نیکوکاری در نیشابور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از نیشابور، ذبیح‌الله حاجتمند در نشست خبری که در مجموعه بودمگردی طرح اشتغال کمیته امداد خمینی در روستای چهارباغ نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: در سطح شهر نیشابور ۴۶ مرکز نیکوکاری و خیریه‌های محله محور داریم.

رییس کمیته امداد نیشابور افزود: مراکز نیکوکاری از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به افراد نیازمند معرفی شده توسط کمیته امداد کمک کردند.

افزایش مستمری‌بگیران کمیته امداد در نیشابور

حاجتمند اضافه کرد: در سال جاری تعداد افراد مستمری بگیر افزایش داشته و حدود ۱۴۰ خانوار بیشتر از سال گذشته است. در حال حاضر ۱۴هزار ۸۱۶ خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی هستند که به طور ماهانه مستمری دریافت می‌کنند و بیش از ۱۲درصد جمعیت خانوار نیشابور را شامل می‌شوند.

وی گفت: از این جمعیت ۵۰درصد روستایی و ۵۰درصد شهری هستند. ماهانه ۷میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مستمری پرداخت می‌‌شود و در ۱۱ ماه گذشته ۱۸ میلیارد و ۱۴ میلیون تومان مستمری پرداخت کردیم.

رییس کمیته امداد نیشابور با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی یکی از  اولین نهادهایی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد، ادامه داد: تا سال گذشته افرادی که از خدمات امداد بهره‌مند می‌شوند کهنسالان، خانم‌های سرپرست خانوار و پدران از کارافتاده بودند. اما از سال گذشته خانواده‌های پرجمعیتی که سرپرست خانواده درآمدچندانی ندارند هم به گروه افراد تحت‌پوشش اضافه شدند.

ثبت درخواست وام اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد در سامانه سها

حاجتمند اضافه کرد: افراد  برای درخواست وام‌ اشتغال و در راستای توانمند شدن با ثبت‌نام در سامانه هوشمند امداد (سها) ثبت درخواست می‌کنند و نیاز به حضور در کمیته امداد ندارند.

وی تشریح کرد: در نیشابور ۱۳هزار و ۱۶۴ خانوار تحت حمایت کمیته امداد داریم و این‌ها افرادی هستند که به صورت ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

حاجتمند با اشاره به اینکه ۵۵۶ فقره وام کارگشایی به مبلغ ۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان پرداخت کردیم، خاطرنشان کرد: در سال جاری اعتبار اشتغال کمیته امداد نیشابور ۹۱ میلیارد تومان بود، که در سال جاری از تبصره ۱۶ و محل منابع بانکی ۸۱ میلیارد و ۲۰۰ تومان وام به ۷۱۸ نفر پرداخت شد. همچنین از ۱۳۴۰ نفری که به بانک‌ها معرفی کردیم تاکنون ۷۱۸ نفر موفق به دریافت وام شدند

وی اذعان کرد: در خصوص اشتغال و توانمندسازی در سال جاری  برای۳۱۰ نفر کاریابی شده‌است و یک‌هزار و ۱۷۰ نفر تحت  آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای قرار گرفتند‌. در بحث وام اشتغال هم ۲ نوع وام یکی از منابع بانکی و یکی از منابع امدادی پرداخت می‌شود.

نیشابور بالاترین رتبه در تعداد یتیم و محسن در استان خراسان رضوی

 وی با اشاره به این نکته که در نیشابور برای هر یتیم سرانه ۵۰۳ هزارتومان و برای محسن ۱۶۰هزار تومان است، گفت: این در حالی است که میزان این سرانه‌ در استان خراسان رضوی بیشتر است زیرا تعداد یتیم و محسن در نیشابور از بقیه شهرهای استان خراسان رضوی بیشتر است از این رو سرانه ما از سرانه استان پایین‌تر است.

افزایش ۴۰ درصدی پرداخت زکات در نیشابور

رییس کمیته امداد نیشابور گفت: از ابتدای سال جاری از محل زکات ۷میلیارد تومان به محرومین کمک شد زیرا در موضوع پرداخت زکات بیش از ۴۰ درصد افزایش داشتیم.

وی تشریح کرد: در بحث عمران و مسکن‌ مددجویان از ابتدای سال جاری ۳ میلیارد ۸۷ میلیون تومان برای  ساخت ۱۳۰ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن هزینه شده است.

حاجتمند افزود: در حوزه فرهنگی ۴هزار و ۲۲ دانش‌آموز و ۳۰۰ دانشجو کمک هزینه فرهنگی دریافت و از کمک هزینه کانون فرزندان امام استفاده می‌‌کنند‌. همچنین در سال جاری یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان کمک هزینه فرهنگی پرداخت شده است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز