جشن ملی نوروزگاه در سنندج برگزار می‌شود

۱۴۰۱/۱۲/۲۶ - ۱۱:۴۳:۳۲
کد خبر: ۱۴۴۹۹۰۲
جشن ملی نوروزگاه در سنندج برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری جشن ملی «نوروزگاه» با حضور گروه‌های هنری از ۴ استان کشور و سلیمانیه عراق در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان  گفت: در راستای پاسداشت سنت‌های نوروزی و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی جشن ملی «نوروزگاه» در سنندج برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه جشن ملی «نوروزگاه» طی روز‌های ۲۷ و ۲۹ اسفند در مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج برگزار می‌شود، افزود: جزییات و محتوای این برنامه‌های شاد و مفرح به زودی اعلام می‌شود.

دریایی از برگزاری این جشن با شعار «نوروز؛ میراث صلح و دوستی، پیوند فرهنگ و طبیعت» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد و بیان کرد: برپایی آیین جشن نوروزگاه افزایش ماندگاری و ثبت خاطرات خوش برای مسافران و گردشگران را در پی خواهد داشت.

او با تأکید بر زنده نگه داشتن میراث‌کهن این مرز و بوم به ویژه در ایام نوروز، افزود: با اجرای جشن ملی نوروز‌گاه ضمن ایجاد فضای شاد و مفرح، موجب آشنایی بیشتر مردم سایر مناطق مختلف کشور با آداب و رسوم نوروزی استان خواهیم شد.

دریایی اظهار کرد: جشن «نوروزگاه» با حضور گروه‌های هنری از استان‌های کردستان، لرستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی و آیین‌های سنتی نوروزی این مناطق از جمله کوسه‌خوانی ۲۷ اسفند در سالن سرپوشیده ۶ هزار نفری ۲۲ گولان برگزار خواهد شد.

او در پایان یادآور شد: مراسم جشن نوروزگاه با حضور گروه‌های هنری سلیمانیه عراق و برگزاری جشن‌های مختلف در روز ۲۹ اسفند در استادیوم ۲۲ گولان سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز