سه امامزاده شاخص در البرز از جاذبه های مذهبی به شما می روند

۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۱۹:۳۶:۱۶
کد خبر: ۱۴۵۰۵۳۵
سه امامزاده شاخص در البرز از جاذبه های مذهبی به شما می روند
استان البرز ۱۰۰ امامزاده در ۸۵ بقعه متبرکه دارد که از این تعداد سه امامزاده شاخص کشوری هستند و از جاذبه های مذهبی البرز به شمار می روند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، در سطح استان ۱۰۰ امامزاده در ۸۵ بقعه متبرکه وجود دارد که در برخی از آن‌ها چند تن از نوادگان ائمه(ع) تدفین شده یا برخی‌ها نسب دور با امامان‌(ع) دارند یا برخی هم به لحاظ شخصیتی مورد احترام مردم هستند.

 سه امامزاده استان شاخص کشوری هستند که از لحاظ نسبت با امامان معصوم‌(ع) در جایگاه بالایی قرار دارند که شامل امامزاده حسن(ع) ، امامزاده محمد(ع) ، وامامزاده طاهر(ع) کرج است.

براین اساس به‌منظور ارائه خدمات بهتر به زائران از چند سال پیش با کمک خیران و نذورات مردمی گام‌های مهمی در مرمت و نوسازی امامزادگان استان برداشته شده است.

 علاوه بر اجرای طرح مرمتی و نوسازی در امامزادگان استان، بقعه‌ها، ضریح و محوطه بیشتر امامزادگان در حد مطلوبی برای پذیرایی از زائران نوادگان اهل بیت‌(ع) آماده شده اند و برای مسافران نوروزی از جمله جاذبه های مذهبی محسوب می شود.

امسال که عید نوروز ۱۴۰۲، مقارن با ماه پربرکت رمضان شده است سفره افطاری در این سه بقاع متبرکه شاخص برای زائران و مجاورین برپاست.

مریم ابوئی مهریزی 

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز