پارک «ایران کوچک» زیست بوم ۱۲ منطقه گردشگری و فرهنگی کشور

۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۱۵:۲۷:۲۵
کد خبر: ۱۴۵۱۰۸۱
پارک «ایران کوچک» زیست بوم ۱۲ منطقه گردشگری و فرهنگی کشور
پارک ایران کوچک در منطقه جهانشهر کرج واقع شده است که زیست بوم ۱۲ منطقه گردشگری و فرهنگی کشور در آن طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، کلان شهر کرج دارای جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی متنوع، بوستان ها و پارک ها و روستاهای دیدنی است که به دلیل آب و هوای معتدل از بهترین مقاصد گردشگری در نزدیکی پایتخت محسوب می شود. از آنجایی که کرج راه مواصلاتی ۱۱ استان در کشور است ، طی سال گردشگران زیادی را میزبانی می‌کند.

آشنایی با پارک ایران کوچک 

در میان بوستان ها و پارک های زیبا، پارک «ایران کوچک» بسیار خودنمایی می کند.

پارک ایران کوچک در کرج و محله جهانشهر واقع شده است و به عنوان اولین پارک فرهنگ ایرانی در سال ۱۴۰۰ در یونسکو به ثبت رسید.

ایران کوچک زیست بوم ۱۲ منطقه فرهنگی و گردشگری کشور

 در این پارک جاذبه های گردشگری و زیست بوم ۱۲ منطقه فرهنگی و گردشگری از شهرهای مختلف مانند: ارگ بم کرمان، بازار سعدالسلطنه قزوین، آسیاب بادی خراسان جنوبی، مسجد فهرج یزد، خانه های کپری کرمان، به همراه سکونتگاه های اقوام ایرانی که شامل سکونتگاه‌های استان‌های یزد، کرمان، اصفهان، شیراز، گیلان، مازندران، بندر ترکمن، خراسان، فارس، خوزستان طراحی و جانمایی شده است.

در این پارک ۷ هکتاری، ۸۰ درصد اِلمان‌ها و فضاهای ایجاد شده به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می‌شود که زیستگاه‌های اقوام مختلف ایرانی در آنها شبیه سازی شده است‌.

تمام این زیستگاه‌ها در مقیاس یک‌دوم و با هنر دست استادکاران استان‌های مختلف ساخته شده تا گوشه‌ای از فرهنگ ساکنان مناطق مختلف کشور در این مجموعه معرفی شود.

امکانات این پارک در حال حاضر شامل فروشگاه و کافه رستوران است. فروشگاه این مجموعه برای خرید سوغاتی شهرهای مختلف در نظر گرفته شده است و مسافران نوروزی می توانند از آن بهره مند شوند.علاوه براین کافه رستوران این پارک با فضای هنری و طبیعی در ساعات مختلف از صبحانه تا شام از بازدیدکنندگان استقبال می کند.

این پارک در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ افتتاح شد و بهترین مکان برای مسافران و گردشگران نوروزی محسوب می شود.

انتهای پیام

مریم ابوئی مهریزی 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز