رشد ۹۱۶ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در یک سال/افزایش ۷۳ میلیون تنی ذخایر معدنی هرمزگان

۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۵:۱۰
کد خبر: ۱۴۵۱۱۷۲
رشد ۹۱۶ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در یک سال/افزایش ۷۳ میلیون تنی ذخایر معدنی هرمزگان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، گفت: در یکسال گذشته ۹۱۶ درصد در سرمایه‌گذاری صنعتی رشد داشتیم و با انجام اکتشافات معدنی جدید، ۷۳ میلیون تن ذخایرمان افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، خلیل قاسمی مدیرکل صمت هرمزگان در نشست با خبرنگاران ۱۴۰۱ را سالی پر فراز و نشیب در حوزه اقتصادی دانست و اظهارداشت: در حوزه سرمایه‌گذاری توانستیم سالی متفاوت را پشت سر بگذاریم که نتیجه آن رشد ۹۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گدشته بوده است و در حوزه اشتغال پیش بینی شده رشد ۱۰۳ درصدی تحقق پیدا کرده است.

وی افزود: مجوز کارخانه کاغذ استان صادر شده است که تلفیقی از کار صنعت و کشاورزی است و پترو پالایش نگین مکران نیز زمین تحویل و کار اجرایی آغاز شده است.

قاسمی بیان‌کرد: امروز بیش از واحدهای صنعتی و تولیدیِ موجود در استان  که بیش از ۱۵۰۰ واحد هستند ، مجوز جدید صادر شده است و بر این اساس  ۱۷۰۰ مجوز صنعتی با ۵۲ هزار صادر شده است که موجب شده  استان هرمزگان رتبه اول را در صدور جوار صنعتی کسب کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان، ادامه داد: در سالی که پشت‌سر گذاشتیم در حوزه معدنی دو مزایده برگزار کردیم و  ۲۷۶ محدوده اکتشافی جدید نیز الان روی سایت سازمان قرار گرفته است که سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به آن از این فرصت استفاده کنند.

وی تصریح کرد: با انجام اکتشافات جدی در حوزه معدن ۷۳ میلیون تن به ذخایر معدنی استان اضافه شد و مقادیر وصول حقوق دولتی از معادن نیز رشدی ۱۰۰ درصدی داشته است.

قاسمی، با بیان اینکه رشد تولید صنعتی کشور ۱۱.۵ درصد

اعلام شده است، عنوان‌کرد: استان هرمزگان در این حوزه موفق شد رشد ۱۸ درصدی را تجربه کند و تولید سیمان استان نیز ۱۶ درصد رشد را ثبت کرد‌.

مدیرکل صنعت معدن هرمزگان خاطرنشان‌کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه امسال نیز شاهد رشد هفت درصدی در تولید شمش فولادی، ۲۵ درصدی هیدروکربن های سبک و سنگین، ۱۷ درصدی صنایع معدنی و ۲۵ درصدی صنایع شیمیایی در استان بودیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز