تاکید استاندار لرستان بر ضرورت کاهش تصادفات و حفظ جان گردشگران و مسافران نوروزی

۱۴۰۲/۰۱/۰۱ - ۲۳:۴۶:۰۶
کد خبر: ۱۴۵۱۶۴۲
تاکید استاندار لرستان بر ضرورت کاهش تصادفات و حفظ جان گردشگران  و مسافران  نوروزی
استاندار لرستان گفت: کاهش تصادفات و حفظ جان گردشگران و مسافران نوروزی اولویت اصلی تصمیمات در این شورا هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ فرهاد زیویار شامگاه سه شنبه یکم فروردین در شورای ترافیک استان با بیان این مطلب ، اظهارکرد: هر چند هموطنان در این ایام در سفر هستند که این نشاط جامعه و چرخش برخی موضوعات اساسی و ظرفیت های گردشگری را به دنبال دارد اما قبل از این و اصل مطلب اقدامی است که باید انجام شود تا گردشگران صدمه ندیده و جانشان به خطر نیفتد.

استاندارلرستان  ضمن تشکر گزارشات ارائه شده در جلسه، افزود: انتظار داریم در جلسات بعد مسئولین شهرستانها نیز حضور داشته باشند تا در تصمیمات اتخاذ شده اطلاعات کامل تری را در اختیار اعضای شورا قرار دهند.

زیویار تصریح  کرد: در خط مقدم خدمات سفر، پلیس و برخی دستگاه های دیگر از جمله راه و شهرسازی، راهداری و اورژانس حضور دارند.

وی بیان کرد: انتظار داریم از جلسه ی امروز و تصمیماتی که در آن گرفته می شود تا جلسه ی بعد قدمی در مسیر کاهش تلفات و تصادفات برداشته شده و از هیچ تلاشی دریغ نشود.

وی عنوان  کرد: خواسته ی ما این است که دستگاه های اجرایی ذیربط اقدامات لازم را انجام دهند.

 زیویار با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان در روز سوم فروردین ماه نیز تاکید کرد: با شروع ماه مبارک رمضان سفرها کاهش پیدا کرده و رفت و آمدها فروکش خواهند کرد.

استاندار لرستان گفت : هر چند این کاهش سفرها ممکن است به کاهش گردشگری در استان بیانجامد اما از طرفی باعث کاهش آمار تصادفات و تلفات جانی خواهد شد.

زیویار  با اشاره به برگزاری جلسات شورای ترافیک در ایام نوروز به صورت منظم، خاطرنشان کرد:  در این نشست ها می بایست راجع به نقاط حادثه خیز از جمله کیلومترهای ۳۰ شهرها، آزادراه ها، کمربندی ها و چهار خطه ها بیشتر فکر شود تا تصمیمات جامع تر و راهبردی تر اتخاذ شوند‌.

وی بیان  کرد: تمام هدف اعضای شورا این است که ماحصل تصمیمات اتخاذ شده در نهایت منجر به کاهش صدمات، خسارات و تلفات جانی شود.

استاندار لرستان ضمن ابراز امیدواری به این که آمار تصادفات و تلفات امسال نسبت به سال های گذشته کمتر شود، تاکید  کرد: ممکن است در ۳ روز اول سال آمار تصادفات به دلیل افزایش ۸۰ درصدی سفر در نوروز امسال نسبت به سال گذشته، بیشتر باشد اما با شروع ماه مبارک رمضان سیر نزولی این آمار را شاهد خواهیم بود.

زیویار خاطر نشان کرد: انتظار داریم ۴۸ ساعت آینده به خاطر آغاز رمضان بار ترافیکی زیادی در محورهای ارتباطی استان را شاهد باشیم که به دلیل برگشت مسافران به شهرهای خود است.

وی گفت: ظرف سه روز آینده فشار کاری زیادی متحمل همکاران خواهد شد.

استاندار لرستان عنوان کرد: همه باید کمک کنیم که در این سه روز کمترین خسارات را داشته و آمار تصادفات را به سمت منفی سوق دهیم.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز