در سفر به برغان خرید آلوی برغان را فراموش نکنید

۱۴۰۲/۰۱/۰۶ - ۱۹:۳۳:۳۹
کد خبر: ۱۴۵۲۹۴۴
در سفر به برغان خرید آلوی برغان را فراموش نکنید
برغان یکی از روستاهای تاریخی و طبیعی استان البرز به شمار می آید و بازار برغان هم در زمره قدیمی ترین بازار های استان است در سفر به برغان خرید آلوی برغان را فراموش نکنید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، روستای برغان؛ کافیست ۱۳ کیلومتر از کرج دور بشوید تا به روستای برغان برسید. برای رسیدن به برغان دو مسیر وجود دارد یا از کرج_گوهردشت رجائی شهر، جاده آتشگاه به سمت این روستا بروید و یا از اتوبان کرج_ قزوین  پس از کردان به سمت برغان بروید.

بافت این روستا قدیمی بوده و دارای باغ های بسیاری است که در تمام فصول سال به ویژه بهار و تابستان می تواند پذیرای گردشگران باشد.

آثار بی نظیر برغان حسینیه اعظم و چنار کهن مسجد جامع

آثار بی نظیر حسینیه اعظم (با تعزیه باشکوهی که در ایام محرم در آن برگزار می شود)، پل تاریخی برغان، چنار کهن مسجد جامع، درخت پیر سپیدارک و تپه باستانی قلعه کش کلا در برغان جای گرفته اند.

بازار برغان هم در زمره قدیمی ترین بازار های استان است

بازار برغان هم در زمره قدیمی ترین بازار های استان است، در گذشته مرکز تجارت محصولات کشاورزی، پنبه و نظایر آن بوده است.

در سفر به برغان خرید آلوی برغان را فراموش نکنید، هر چند می توانید گردو، عسل، توت، گوجه برغان و  لبنیات هم خریداری کنید.

برغان روستایی است که نه تنها دارای جاذبه های بی نظیر و طبیعی است، بلکه از جمله روستاهایی است که دارای قدمت تاریخی است و اماکن و مراکز تاریخی روستای رندان، نشان دهنده قدمت تاریخی این روستا است. برخی روستای برغان را همراه با روستاهای چلنگدار، سیاهکران، علاقبند، تالیان و امین‌آباد و البته آتشگاه یک منطقه بزرگ می دانند و تمامی این روستاها را جزو برغان می شناسند. در این رابطه می توان گفت که روستای برغان دهستانی است که شامل روستاهای اطراف خود می شود. در آخر باید اشاره کرد این روستا جزو روستاهای هدف گردشگری و پایلوت در سطح کشور است.

برج آرامگاهی کردان

گردشگرانی که به دیدن بناهای تاریخی علاقه مند هستند محال است به ساوجبلاغ سفر کرده و سری هم به این بنای متعلق به قرن ۷ هجری که در ۱۰ کیلومتری شهر هشتگرد در روستای کردان واقع شده نزنند.

این اثر تاریخی دارای پلانی مدور و دارای شیار در قسمت بیرونی و پلانی هشت ضلعی در داخل بوده و مدفن امامزاده حسین (ع) از نوادگان امام زین العابدین (ع) است. 

برج آرامگاهی روستای کردان در تاریخ ۱۳۸۰/۲/۲۵ به شماره‌ی ۳۸۲۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز