حسینی پور : تکیه بر توان داخلی و تعامل با کشورهای همسایه در محور برنامه های دولت در سال ۱۴۰۲ است

۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۴:۳۶:۲۷
کد خبر: ۱۴۵۳۳۴۱
حسینی پور : تکیه بر توان داخلی و تعامل با کشورهای همسایه در محور برنامه های دولت در سال ۱۴۰۲ است
استاندار مازندران، بابیان این که در سال گذشته تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بحث مقابله با خام فروشی نفت، تکیه بر توان داخلی و تعامل با کشورهای همسایه از سوی دولت در دستور کار قرار گرفت، گقت: مهار تورم و رشد تولید به عنوان منویات و فرامین امسال رهبر معظم انقلاب در اولویت کاری مدیران دولت سیزدهم قرار دارد. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، استاندار مازندران، گفت: پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در ابعاد مختلف به ویژه در تحقق شعار سال برای مهار تورم و رشد تولید در اولویت کاری مدیران دولت سیزدهم قرار دارد.

سیدمحمود حسینی‌پور روز دوشنبه در اولین جلسه شورای اداری مازندران در سال جاری، افزود: سال گذشته با تمام فراز و فرود ها سال متفاوتی برای کشور بود اما تحولات ارزنده ای برای توسعه ایران اسلامی رقم خورد.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم تصمیم گرفت سیاست خارجی خود را تغییر دهد و تکیه بر منابع نفتی و کشورهای غربی که در سال های اخیر وجود داشت، حذف شد و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بحث مقابله با خام فروشی نفت و تکیه بر توان داخلی از سوی دولت در دستور کار قرار گرفت.

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: برای دشمنان ما قابل باور نبود که این سیاست های دولت به موفقیت برسد و اکنون کشور به جایگاهی رسیده که با تکیه بر دانش بنیان، فناوری صادر می کنیم و ایران اسلامی به مهم‌ترین فناوری علمی جهان دست پیدا کرد.

حسینی پور افزود: بعد از جلوگیری از نفوذ کشورهای غربی در بازار نفت ایران، دولت سیزدهم با حفظ استقلال جمهوری اسلامی تعامل با کشورهای همسایه را در دستور کار خود قرار داد.

وی گفت: بزرگترین راهبرد جمهوری اسلامی در دولت سیزدهم تکیه بر توان داخلی و همچنین توسعه روابط منطقه ای بود و کشور ایران بعد از سال ها عضو سازمان همکاری شانگهای شد و این موضوع دستاورد خوب و ممتاز کشور است.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: افزایش تعامل با چین کشوری که دومین اقتصاد جهان را در اختیار دارد، در دستور کار قرار گرفت و بازار چین برای ایران اسلامی باز شد و حتی اولین محموله مرکبات مازندران به این کشور صادر شد که برای سال آینده به طور حتم این روند تداوم می یابد.

مقام عالی دولت در مازندران، افزود: مازندران از ورودی سخت به بازار صادراتی چین که حساسیت های زیادی دارد با موفقیت عبور کرد که به طور حتم این استان از ظرفیت به وجود آمده نهایت استفاده را خواهد برد.

وی ادامه داد: تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز را گرامی می‌داریم و به یاری خداوند در سال جدید با معنویت ماه انس با قرآن، زمینه خیرات و توسعه استان در موضوعات مختلف فراهم می شود.

حسینی پور، اضافه کرد: دشمنان در اغتشاشات اخیر به دنبال پرت کردن حواس مسوولان ما بودند اما دولت مقتدرانه به مسیرش ادامه داد و راه توسعه کشور در حرکت است.

استاندار مازندران گفت: بزرگترین جراحی اقتصادی در طول ۴۴ سال گذشته را دولت انجام داد و در این مقطع و در شروع فعالیت دولت انجام این کار بسیار ارزنده بود و این اقدام کشور را نجات داد و اگر روند تبادلات تجاری ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی ادامه می یافت دولت حتی توان پرداخت حقوق کارکنان خود را نداشت، اما دولت با تکیه بر توان داخلی این جراحی اقتصادی را رقم زد.

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: سران قوا به معنای واقعی با رهبر معظم انقلاب همدل هستند و دولت در رکاب و مرید رهبری است.

وی خاطر نشان کرد: رشد اقتصادی سه درصدی مازندران بعد از ۱۰ سال اتفاق افتاد که این مهم با تلاش های مدیران و با محوریت هماهنگی ها و هدایت های نماینده ولی فقیه در استان رقم خورد

انتهای پیام

نظر شما