احداث پتروشیمی، احداث ورزشگاه ۱۰ هزار نفری و تکمیل بیمارستان، سه عیدیِ استاندار هرمزگان به مردم میناب

۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۱۳:۴۰:۳۱
کد خبر: ۱۴۵۳۶۳۸
احداث پتروشیمی، احداث ورزشگاه ۱۰ هزار نفری و تکمیل بیمارستان، سه عیدیِ استاندار هرمزگان به مردم میناب
استاندار هرمزگان از تحویل زمین پتروشیمی میناب به سرمایه‌گذار خبر داد و گفت: در سال جاری عملیات اجرایی ورزشگاه ۲۰ هزار نفری میناب و تکمیل بیمارستان این شهر در دستورکار قرار می‌گیرد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، پیش از ظهر امروز، با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، آیین کلنگ‌زنی پروژه پرورش میگوی کرگان میانی و جنوبی، برگزار شد.

استاندار هرمزگان در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان، با اشاره به بهره‌برداری و کلنگ‌زنی سه پروژه در حوزه زیرساخت‌های آموزشی، تأمین برق و پرورش میگو به نمایندگی از سایر پروژه‌ها، اظهارداشت: بزرگترین پروژه‌‌ای که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد، سایت  پرورش میگوی کرگان بود که ۲ هزار میلیارد تومان ارزش دارد، ما نیز قول دادیم که اگر بتوانند با سرعت مناسب کار را پیش ببرند برای تامین برق سایت،در بودجه ۱۴۰۳ اعتباراتی لحاظ کنیم. 

وی با اشاره به مشکل تامین برق مسکن مهر میناب، افزود: امروز سه پروژه تامین برق در شهرستان میناب که ۵ سال معطل مانده بود و بعد از سفر رئیس جمهور به استان سرعت و پیشرفت فیزیکی قابل توجهی پیدا کرد، به بهره‌برداری رسید. 

 دوستی، با اشاره به کلنگ‌زنی یک باب مدرسه در روستای سولقان، تصریح‌کرد: در بهمن ماه بازدیدی را از مدرسه‌ای در روستای سولقان داشتیم که فضای نامناسبی داشت، طی دوماه گذشته فرماندار و مسئولین آموزش و پرورش پیگیری و همت کردند تا امروز که احداث مدرسه جدید آغاز شد و امیدواریم در سال جاری به بهره‌برداری برسد تا از مهرماه دانش‌آموزان بتوانند از فضای جدید برای تحصیل استفاده کنند. 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با بیان اینکه خبرهای خوبی برای مردم میناب داریم، گفت: زمین  احداث پتروشیمی میناب تحویل سرمایه‌گذار شده است و هلدینگ خلیج‌فارس به عنوان قوی‌ترین مجموعه پتروشیمی کشور، پای کار احداث پتروشیمی در میناب آمده است که این خبر عیدی ما برای مردم میناب است. 

وی توسعه یک بُعد کشاورزی را یکی از مشکلات میناب دانسته و افزود: ما به دنبال توسعه صنعت در میناب هستیم، بر همین اساس جواز تاسیس و مجوزهای زیست محیطی پتروشیمی میناب را اخذ کرده‌ایم و با اتمام فرآیندهای فنی و مهندسی طرح، در ایام گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس( اردیبهشت‌ماه ) یا در هفته دولت عملیات اجرایی این مجموعه را آغاز خواهیم کرد. 

 دوستی تصریح‌کرد: برنامه دیگر ما برای امسال تکمیل بیمارستان میناب است و روز اول فرودین جلسه‌ی  ویژه ای برای این عملیات مهم برگزار کردیم.

استاندار هرمزگان، در پایان با تشکر از همراهی نماینده مردم شرق استان در پیگیری مسائل میناب، خاطرنشان‌کرد: در سال جاری عملیات اجرایی ورزشگاه ۱۰ هزار نفری میناب را نیز آغاز خواهیم کرد .

گفتنی است پروژه سایت پرورش میگوی کرگان میانی و جنوبی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰ هکتار و در قالب ۱۰۸ تعاونی پرورش میگو با اعتباری بالغ بر ۲هزار میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۱۲۳۰ نفر و ۲ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم اجرایی می‌شود‌‌‌.

انتهای پیام/

 

نظر شما