اتصال ۱۸۹ واحد تولیدی در کردستان به شبکه سراسری گاز

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۱۳:۴۵:۲۳
کد خبر: ۱۴۵۴۰۴۲
اتصال ۱۸۹ واحد تولیدی در کردستان به شبکه سراسری گاز
مدیرعامل شرکت گاز کردستان از گازرسانی به ۱۸۹ واحد تولیدی و صنعتی در استان خبر داد و گفت: برای این واحد‌ها ۶۵۲ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ احمد فعله‌گری گازرسانی به واحد‌های تولیدی و صنعتی استان کردستان را نشانه توسعه و رونق اقتصاد ذکر کرد و اظهار داشت: عملیات گازرسانی به ۲ هزار و ۳۲۵ واحد صنعتی جز و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج، نیروگاه تولید برق سی اچ پی مریوان و ۵۴ جایگاه CNG انجام شده است.

او با اشاره به اینکه ۱ هزار و ۸۲۶ واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد شدند، افزود: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف‌کننده ۵۰ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی بودند که با برنامه ریزی مدون، تمام صنایع پر مصرف تا پایان سال ۱۴۰۱ به شبکه سراسری گاز طبیعی وصل شدند.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان به تعداد صنایع گازدار شده مصوبه شورای اقتصاد تا پایان اسفندماه اشاره کرد و افزود: تاکنون یک هزار و ۱۶۹ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد گازدار شده که با تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد صنایع، سالانه در مصرف ۴۸ میلیون و ۵۵۰ هزار لیتر سوخت مایع صرفه جویی می‌شود.

او  خاطر نشان کرد: در حال حاضر با گازرسانی به ۱۱۶۹ واحد تولیدی و صنعتی استان، ۹۲ درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع انجام گرفته که امسال با گازرسانی به واحد‌های دیگر، این حجم جایگزینی به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

فعله‌گری یادآور شد: قبل از سال ۱۴۰۱ تعداد کل صنایع مصوبه شورای اقتصاد که به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل بود، ۹۸۰ مورد بوده که سالانه ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت مایع مصرف می‌کردند و برای گاز رسانی به این تعداد واحد‌های تولیدی و صنعتی ۵۳۰ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام گرفت.

 او بهره‌مندی واحد‌های صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس را موجب افزایش تولید و اشتغال‌زایی دائم عنوان کرد و بیان داشت: با پروژه‌هایی که در بخش گازرسانی به واحد‌های صنعتی فعال است تا پایان سال جاری تعداد دیگری از واحد‌های صنعتی به چرخه مصرف‌کنندگان گاز طبیعی اضافه خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش صنایع را این‌گونه تشریح کرد: کل صنایع شناسایی شده در مجموع ۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع مصرف کرده که با تحت پوشش قرارگرفتن صنایع مصوبه شورای اقتصاد تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۱ حدود ۴۸ میلیون و ۵۵۰ هزار لیتر حجم جایگزینی گاز طبیعی صورت گرفته که از لحاظ تعداد، ۶۸ درصد از صنایع را شامل شده، اما از لحاظ مصرف ۹۲ درصد از حجم جایگزینی را در بر گرفته که این امر به علت تحت پوشش قرارگرفتن صنایع پرمصرف در سطح استان است.

او به گازرسانی به ۱۸۹ واحد صنعتی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: این تعداد واحد صنعتی در کل سالانه ۳ میلیون و ۲۲۸ هزار لیتر سوخت مایع مصرف می‌کردند که با گازرسانی انجام گرفته این میزان سوخت مایع از گردونه مصرف خارج شده و برای اتمام این طرح‌ها در کل ۱۲۲ کیلومتر شبکه‌گذاری صورت گرفته است.

فعله‌گری ابراز داشت: همچنین برای گازرسانی به ۱۸۹ واحد تولیدی و صنعتی در استان کردستان ۶۵۲ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز