آسمان لرستان بارانی می شود

۱۴۰۲/۰۱/۱۰ - ۱۴:۴۹:۵۸
کد خبر: ۱۴۵۴۳۷۶
آسمان لرستان بارانی می شود
هواشناسی لرستان با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به آسمان استان در روز جمعه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از  لرستان؛ اداره کل هواشناسی استان لرستان در پی فعالیت سامانه بارشی از فردا عصر تا اواخر روز جمعه هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اثر فعالیت این سامانه بارشی در استان رگبار باران. رعدوبرق، رگبار تگرگ در نواحی مستعد، در ارتفاعات و نواحی کوهستانی به ویژه مناطق شمال، نواحی از شرق، جنوب شرق و مرکز لرستان رگبار برف و وزش باد شدید پیش بینی می شود .
همچنین لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد جاده ای، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه های فصلی، کولاک برف در گردنه های کوهستانی، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر،سقوط اشیاء،خسارت به برخی سازه‌های سبک روستایی و شهری ،شکستن درختان و تخریب و خسارت به بخش های مختلف کشاورزی از مخاطرات این شرایط جوی در لرستان خواهدبود.

در این مدت پرهیز آماده باش دستگاههای اجرایی اجرای برای بازگشایی مسیرها به ویژه محورهای مواصلاتی، پرهیز از سفر های برون شهری ، غیر ضروری، احتیاط در سفرهای برون شهری، اجتناب از فعالیت های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، پرهیز از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و خودداری از برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه مسیل‌ها و نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه می شود .

انتهای پیام 

 

نظر شما