استاندار مازندران: توسعه فرودگاه نوشهر در تقویت گردشگری استان نقش موثر خواهد داشت

۱۴۰۲/۰۱/۱۱ - ۱۲:۴۱:۳۰
کد خبر: ۱۴۵۴۵۷۴
استاندار مازندران: توسعه فرودگاه نوشهر در تقویت گردشگری استان نقش موثر خواهد داشت
استاندار مازندران، گفت: افزایش پروازها و فراهم کردن زیرساخت های حمل و نقل هوایی در فرودگاه نوشهر واقع در غرب مازندران به طور قطع به توسعه صنعت گردشگری استان کمک خواهد کرد. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سیدمحمود حسینی پور روز پنجشنبه در ادامه بازدید نظارتی ستاد نوروزی به غرب مازندران در حاشیه بازدید از فرودگاه نوشهر بر ضرورت حل مشکلات و فراهم کردن زیرساخت های این فرودگاه تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هفتصد پرواز مسافری در فرودگاه نوشهر انجام شده که در طی آن ۲۰ هزار نفر جابجا شدند.

استاندار مازندران با فعالیت آموزشی هواپیماهای سبک در این فرودگاه، یادآور شد: در حوزه هواپیمانوردی عمومی فرودگاه های غرب مازندران از جمله این فرودگاه خیلی قوی بوده و در همین ارتباط نیز سال گذشته ۹ هزار سوتی پرواز در فرودگاه نوشهر انجام شد.

به گفته حسینی پورنوری همچنین سال گذشته در حوزه هواپیمانوردی عمومی ۳۶ نفر خلبان شدند که این دوره از همه استان های کشور شرکت کننده داشت.

کارشناسان و مسوولان استان مازندران با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در حدود ۲ سال گذشته در کشور، برقراری پرواز نوشهر - مسقط را برای نخستین بار به عنوان یک رویداد ماندگار این دولت در این منطقه برشمردند.

آنان اظهار امیدواری کردند که افزایش پروازهای هوایی و فراهم کردن زیرساخت های حمل و نقل هوایی در ۲ فرودگاه غرب مازندران به طور قطع به توسعه این صنعت گردشگری منجر خواهد شد.

استاندار مازندران در شهریور سال گذشته در آیینی مرتبط، گفت: در راستای تحقق چشم‌اندازهای توسعه‌ای استان، مسیر توسعه فرودگاه‌های استان با اجرای طرح‌ها هموارتر خواهد شد.

سید محمود حسینی‌پور خاطرنشان کرد: توسعه صنعت هوایی یکی از مولفه‌های توسعه هر منطقه به شمار می‌رود و باید در همه مناطق استان با برنامه صورت گیرد.

وی ادامه داد: جغرافیای اقتصادی مازندران و گردشگری آن نباید قائل به این توسعه باشد و فرودگاه‌های مازندران استعداد توسعه بیشتر را دارد.

کارشناسان امر می گویند رویکرد دولت جهادی سیزدهم رونق بخشیدن به صنعت حمل و نقل هوایی است و استان مازندران با توجه به برخورداری از ظرفیت های منحصر بفرد چنین ظرفیتی را دارد.

به اعتقاد آنان یکی از دغدغه ها در این حوزه ماندگاری پروازهاست که باید همه دست اندرکاران حوزه گردشگری در این بخش کمک کنند.

فرودگاه نوشهر در زمینی به مساحت حدود ۸۵ هکتار و با باندی به طول حدود ۲ هزار و ۱۵۰ متر در سال ۱۳۳۲ در قسمت ساحلی و ضلع شمالی این شهر گردشگرپذیر ساخته شد.

انتهای پیام

نظر شما