پایان بازسازی نخستین واحدهای مسکونی احداثی در خوی

۱۴۰۲/۰۱/۲۰ - ۰۹:۲۱:۲۶
کد خبر: ۱۴۵۷۹۲۶
پایان بازسازی نخستین واحدهای مسکونی احداثی در خوی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از اتمام کار بازسازی نخستین واحدهای مسکونی احداثی در مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی با نصب در و پنجره‌های آنها خبر داد و گفت: این واحدهای آماده سکونت، تحویل مالکان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، جعفر برزگر با اشاره به افتتاح نخستین واحد مسکونی احداثی در مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی افزود: با حمایت‌های بی دریغ استاندار آذربایجان غربی و تسریع در روند بازسازی مناطق آسیب دیده، ۲ واحد مسکونی احداثی جدید در روستای وار و بدلان تحویل شد.

وی از ابراز رضایت مردم این مناطق در بحث بازسازی خبر داد و اظهار کرد: همزمان با اتمام آواربرداری واحدهای مسکونی احداثی و اعلام رضایت مردم مناطق زلزله زده شهرستان خوی و همچنین تامین مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و سیمان رایگان، اسکلت فلزی، آجر و بلوک سقفی، کار بازسازی ۵۰ درصد واحدهای مسکونی احداثی در این مناطق آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی همچنین از اتمام عملیات بتن ریزی فونداسیون ۴۰۳ واحد مسکونی از مجموع ۲ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی تخریب شده در زلزله هشتم بهمن سال گذشته خبر داد و گفت: ۲۲۷ اسکلت فلزی نیز در این واحدها نصب شده، عملیات دیوارچینی و بتن ریزی سقف در مناطق روستایی آغاز و دیوارچینی ۴۷ واحد مسکونی و اجرای سقف ۲۲ واحد مسکونی در این مناطق به پایان رسیده است.

وی تاکید کرد: تاکنون به ۲۴ هزار و ۲۳۷ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان دستور کار تعمیری برای شروع عملیات تعمیرات ابلاغ شده است.

برزگر ادامه داد: واریز مرحله نخست کمک بلاعوض دولت به واحدهای نیازمند تعمیر به حساب مالکان این واحدها در مناطق زلزله‌زده تا پایان فروردین ماه به اتمام خواهد رسید و با آغاز فرآیند تشکیل پرونده، مالکان هفت هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی تعمیری و احداثی جهت اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما