پیشتازی مازندران با نرخ ۴۴ درصدی مشارکت اقتصادی

۱۴۰۲/۰۲/۱۶ - ۱۴:۲۹:۲۱
کد خبر: ۱۴۶۹۶۰۷
پیشتازی مازندران با نرخ ۴۴ درصدی مشارکت اقتصادی
حسن خیریانپور، بابیان این که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، مازندران در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی با ۴۴ درصد پیشتاز است، گفت: آنچه مرکز آمار ایران نشان داده، این است که این استان در این زمینه حدود ۲ درصد از متوسط شاخص کشوری بالاتر است. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، خیریانپور خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، مازندران در ۲ شاخص پیشتاز بوده، شاخص نخست نرخ مشارکت اقتصادی چرا که این شاخص به بیش از ۴۴ درصد رسیده و آنچه مرکز آمار ایران نشان داده، این استان در این زمینه حدود ۲ درصد از متوسط شاخص کشوری بالاتر است و در زمینه نرخ بیکاری هم بیش از پنج درصد کاهش داشته به عبارتی این استان بعد از خراسان رضوی کمترین نرخ بیکاری را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران، گفت: امسال مهم ترین موضوعی که در دستور کار قرار دارد رشد سرمایه گذاری و ارتقاء بهره وری به عنوان پیش شرط است و افکار مسوولان دستگاه های اجرایی مرتبط روی شناسایی فرصت های سرمایه گذاری متمرکز شده و هم اینک این فرصت ها احصاء و در سامانه وزارت اقتصاد و دارایی هم ثبت شده است.

خیریانپور، افزود: افزون بر بستر سازی برای ظرفیت این میزان سرمایه گذاری، درحال پیگیری جذب سرمایه گذار بیشتر در بخش گردشگری، صنعت، کشاورزی، خدمات و حتی صادرات هم هستیم.

معاون استاندار، مهم ترین مشکل در مسیر راه فعالان اقتصادی این استان را کمبود و ارزش بالای زمین مطرح کرد و گفت: چالش عمده آن است که ارزش زمین در مازندران نسبت به سایر استان ها متفاوت تر است به عبارتی ارزش زمین در این منطقه بسیار بالا و یا بیشتر مربوط به عرصه های ملی است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز