مشهد بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی خراسان رضوی را دارد

۱۴۰۲/۰۲/۱۸ - ۱۱:۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۰۳۷۷
مشهد بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی خراسان رضوی را دارد
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: شهرستان مشهد با ۱۹۵ هکتار بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی را در استان دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، احمد نادری افزود: هم اکنون هزار و ۳۷۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت گل محمدی قرار دارد.

وی ادامه داد: پس از شهرستان مشهد، تایباد با ۱۶۰ هکتار، زاوه با ۱۵۵ هکتار آبی و طرقبه -شاندیز با ۱۰۰ هکتار دیم بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در استان را دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: به دلیل خشکی کم سابقه و گرمای هوا نسبت به سال‌های گذشته کار برداشت گل زودتر از موعد و از اواسط فروردین ماه آغاز شده است و پیش بینی می شود تا اواسط خرداد ماه ادامه یابد.

نادری با بیان این که تعداد اشتغال در زمینه برداشت گل در طول دوره برداشت حدود ۴۲۰ هزار نفر - روز در استان است اظهار کرد: برآورد شده است که تولید گل محمدی با میانگین عملکرد ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار در مقایسه با سال گذشته، پنج درصد افزایش را تجربه کند.

وی افزود: بر همین اساس پیش بینی می‌شود میزان تولید گل تَر امسال به سه هزار و ۴۲۵ تن برسد و این افزایش برداشت با توجه به شرایط اقلیمی، ارتقای مدیریت مزارع و افزایش سن گلستان‌های خراسان رضوی میسر می‌شود.

مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:امسال میانگین قیمت خرید هر کیلوگرم گل تَر مبلغ ۵۵ هزار تومان است که طبق برآورد ارزش اولیه محصول تولیدی امسال حدود ۱۹۰ میلیارد تومان خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما