۱۲۳ واحد از تملک بانک ها در یکسال اخیر خارج و به چرخه تولید بازگشتند

۱۴۰۲/۰۲/۲۴ - ۱۲:۲۶:۴۸
کد خبر: ۱۴۷۳۰۱۳
۱۲۳ واحد از تملک بانک ها در یکسال اخیر خارج و به چرخه تولید بازگشتند
حسن خیریانپور، با بیان این که ۸۰ طرح بزرگ اقتصادی در مازندران شناسایی شد، گفت: در سال گذشته و در سایه تعامل و همکاری مسئولان دستگاه های اجرایی، از 192 واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی استان که در تملک بانک ها بودند، 123 واحد از تملک بانک ها خارج شدند و به چرخه تولید بازگشتند. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، حسن خیریانپور در جلسه کارگروه اشتغال استان، حجم سرمایه گذاری در این طرح ها را 180 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: مسئولان دستگاه های اجرایی باید با رفع موانع موجود، زمینه اجرایی و عملیاتی کردن این طرح ها را در مازندران را فراهم کنند.

وی کمبود زمین در مازندران را از بزرگترین مشکل در اجرای طرح های مختلف اقتصادی عنوان کرد و افزود: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی علاوه بر رفع مشکلات فراروی، زمینه جلب و جذب بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی را فراهم کرد.

  وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح های بزرگ اقتصادی در مازندران بدون اینکه از تسهیلات دولتی استفاده کنند، تنها از طریق آورده شخصی خود حاضر به سرمایه گذاری در این استان هستند.

خیریانپور ببان کرد: طرح احداث تله کابین و هتل چهار ستاره در کلاردشت با یکهزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و با اشتغالزایی یکهزار و 200 نفر یکی از چند طرح بزرگ اقتصادی است که با وجود داشتن موافقت اصولی و دیگر مجوزهای لازم، تنها به علت مشکل زمین، عملیاتی و اجرایی نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران از مسئولان دستگاه های اجرایی استان خواست با تفاهم، تعامل و همکاری بیشتر، مشکلات سرمایه گذاران بخص خصوصی را رفع کنند.

خیریانپور در بخش دیگر سخنان خود گفت: در سال گذشته و در سایه تعامل و همکاری مسئولان دستگاه های اجرایی، از 192 واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی استان که در تملک بانک ها بودند، 123 واحد از تملک بانک ها خارج شدند و به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به مشکل کمبود زمین در مازندران بر لزوم تشکیل و راه اندازی کمیته توسعه و کشت محصولات گلخانه ای در استان با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: در صورت تحقق این مهم، علاوه بر افزایش بهره وری، شاهد ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این بخش خواهیم بود.

خیریانپور ادامه داد: نیاز داریم در روستاهای استان واحدهای یکصد راسی پرورش دام راه اندازی شود تا تولیدات آنها پس از فرآوری محصولات توسط کارخانه های لبنیاتی موجود در مازندران وارد بازار مصرف شود. 

وی بر لزوم توسعه کشت گیاهان دارویی بعنوان یک منبع مهم در رونق اقتصادی منطقه و همچنین بهبود وضعیت اشتغال در استان تاکید کرد و گفت: در مازندران ۷۰۰ گونه از گیاهان دارویی شناسایی شد که توسعه کشت این گیاهان باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

معاون استاندار مازندران میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در سال گذشته را 53 هزار و 762 شغل عنوان کرد و تاکید نمود: در مجموع بیش از 57 هزار شغل جدید در استان ایجاد شد که این میزان 115 درصد از بیشتر از سهمیه و تعهدات در نظر گرفته شده بود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز