کتاب «شب‌چلگی یلدا» به‌زودی روانه بازار می‌شود

۱۴۰۲/۰۲/۲۵ - ۰۸:۵۸:۴۹
کد خبر: ۱۴۷۳۳۵۶
کتاب «شب‌چلگی یلدا» به‌زودی روانه بازار می‌شود
کتاب «شب‌چلگی یلدا» نوشته زری اَبو، به زودی توسط انتشارات «مهراندیش» وارد بازار کتاب میشود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، کتاب  «شب‌چلگی یلدا» نوشته زری اَبو، به زودی توسط انتشارات  «مهراندیش» وارد بازار کتاب میشود.

این کتاب طنزی اجتماعی است که با نثری روان به برخی معضلات اجتماعی با نگاهی روانشناختی میپردازد. در هر فصل این کتاب، ما شاهد مشکلات و مسائلی هستیم که در جامعه و سبک زندگی برخی افراد وجود دارد.

البته این رمان بدون هیچ نگاه قضاوتگرایی، در 25 فصل معظلات اجتماعی همانند: «چشم‌وهم‌چشمی، تجمل‌پرستی، زندگی آدم‌هایی تازه به دوران رسیده، اختلاف سلیقه و عدم سازگاری بین نسل‌های مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با خانواده» را مطرح میکند.

در رمان «شب چلگی یلدا» با برخی آداب‌ورسوم و سنت، فرهنگ شهروندی و اجتماعی، اپیدمی کرونا، اصطلاحات روانشناختی و شناختن برخی اختلالات روانشناسی مرتبط با شخصیت‌های داستان و آسیب‌های مرتبط به آن در خانواده و اجتماع به‌صورت هوشمندانه، فرهنگسازی در زمینه محیط‌زیست و... آشنا میشویم که با نثری روان و قابل فهم جامعه نوشته شده است.

ناگفته نماند که؛ زری اَبو، یکی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای بوده، و سال‌ها در این عرصه مشغول فعالیت است.

در پشت جلد این کتاب آمده است:

شب چلگیِ یلدا' نه رمانی از نوع خودزندگی‌نامه است و نه سبکی از گزارش‌نویسی. بیشتر شاید افکار جورواجور ژورنالیستی باشد که دلش می‌خواهد درنگی کم‌وبیش موشکافانه در زندگی، آرزوها، افکار و دغدغه‌های خودش،‌ هم‌سن‌وسال‌هایش و کمی قبل‌تر از خودش داشته باشد. سی‌وهشت فصل این رمان از زبان اول‌شخصِ دختری به نام نگار روایت می‌شود و ماجراهای دو خانواده را به‌موازات هم پیش می‌برد؛ ازدل‌برآمده‌ای که خوش است، اگر همچنان بر دل‌ها نشیند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز