سرلشکر باقری: اقدام ناوگره هشتاد و ششم نداجا سرآغاز تاریخی جدید برای نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش است

۱۴۰۲/۰۲/۳۱ - ۱۰:۵۱:۰۴
کد خبر: ۱۴۷۵۸۵۰
سرلشکر باقری: اقدام ناوگره هشتاد و ششم نداجا سرآغاز تاریخی جدید برای نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، انجام مأموریت ناوگروه هشتاد و ششم نیروی دریایی ارتش در سفر به دور دنیا را تاریخی جدید برای نیروهای مسلح ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، سردار سرلشکر  محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ویژه برنامه‌ی "جشن بزرگ اقتدار" مراسم استقبال از ناوگروه ۸۶ نداجا در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت معصومه سلام الله علیها، روز دختر و سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهارداشت: حوادث گوناگون و تجربه‌ی ۴۴ ساله به ما نشان داده است که برای عزت و سربلندی، برای دستیابی به اهداف و آرمان‌ها راهی جز طی کردن مسیر قدرت و اقتدار نداریم.

وی افزود: قدرت مشروعی که ملت ایران با انتخاب خود به فرمانده معظم کل قوا و یکایک فرماندهان خود عنایت فرموده‌اند، راهی الهی است که باید با قدرت طی کنیم و در این مسیر، اقتدار دریایی یکی از مهم‌ترین و شاید مهم‌ترین عامل قدرت کشور ما است‌.

سردار باقری بیان کرد: به لطف خداوند ما برای اینکه یک قدرت دریایی بزرگ باشیم هیچ‌چیز کم نداریم؛ یک کشور در صورتی می‌تواند قدرت بزرگ دریایی باشد که ساحل پهناور و طولانی، صنایع توانمند، فناوری روز، ناوگانی بومی، مردمی دارای فرهنگ دریایی و علاقه‌مند به توسعه‌ی فعالیت‌های دریایی، رزمندگان و فرماندهان دلاوری که دل به خدا ببندند و بدون واهمه از قدرت‌های بزرگ به توسعه قدرت دریا بپردازند داشته باشد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، تاکید‌کرد: اگر حاکمیت، رهبران و مسئولان کشور به این موضوع عنایت بیش از گذشته داشته باشند مسیر  اقتدار کشور از طریق توسعه قدرت دریایی و توسعه سواحل بی‌نظیر کشورمان بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

سرلشکر باقری، عنوان‌کرد: اقدام بی‌سابقه‌ی نیروی دریایی ارتش در انجام این مأموریت سخت و سنگین؛ موضوعی تاریخی و استثنایی و مبدا یک تاریخ جدید برای نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد، این اتفاق، اتفاق کوچکی نیست، در رفت و آمدها و مذاکرات مشاهده می‌کنیم حتی کشورهایی که با دارا بودن ثروت و انواع تسلیحات و تجهیزات به طور بالقوه می‌توانند چنین ماموریتی را انجام دهند؛ هیچ گاه چنین اراده و جرات و جسارتی را در آن‌ها مشاهده نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: این ارتش قهرمان ما و نیروی دریایی دلاور ما است که در اوج تحریم، اوج فشارهای سیاسی، تبلیغاتی، رسانه‌ای، اقتصادی و نظامی با شناور کاملا ایرانی چنین مسیر خطرناکی را طی می‌کند؛ استثنایی است که یک نیروی دریایی تحت تحریم بتواند چنین ماموریتی را انجام دهد و کشورهایی که در ابتدا خوف و واهمه داشتند از اینکه این ناوگروه دد آن‌جا پهلو بگیرد با دیدن این توانمندی‌ها نیزوی دریایی ارتش را پذیرفتند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان‌کرد: بسیار بزرگتر از آنکه در ظاهر و مادیات این ماموریت می‌بینیم نمایش اراده، شجاعت و ایثار جوانان عزیز است، افتخار ما شما جوانان هستید که می‌توانید مسئولیت‌های بسیار بزرگتری را در آینده برای ملت ایران برعهده بگیرید و این سرآغاز تاریخی جدید برای تولد و رشد قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران است‌ که ان‌شالله با قدرت و تداوم پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما