روستای بیشه خرم آباد ثبت جهانی می شود

۱۴۰۲/۰۳/۰۸ - ۱۲:۴۰:۵۳
کد خبر: ۱۴۷۹۳۸۷
روستای بیشه خرم آباد ثبت جهانی می شود
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از پیگیری های برای ثبت جهانی روستای بیشه خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از  لرستان؛ عطا حسن‌پور در این خصوص به خبرنگاران، اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته پرونده روستای بیشه خرم آباد برای ثبت در فهرست جهانی در حال آماده شدن است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان افزود: با تلاش و رایزنی هایی که انجام شد روستای بیشه خرم آباد از بین 120 روستای گردشگری کشور با قرار گرفتن در میان 8 روستای مهم گردشگری ایران برای ثبت در فهرست جهانی به سازمان جهانی جهانگردی معرفی می شود.

حسن‌پور با بیان اینکه این 8 روستا از جمله روستای بیشه خرم آباد توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به سازمان جهانی جهانگردی معرفی خواهند شد ، تصریح‌کرد: پرونده ثبت جهانی روستای بیشه در حال تکمیل شدن است و بزودی برای ثبت ارسال می شود.

وی گفت: سازمان جهانی جهانگردی بر اساس شاخص‌های تعریف شدن و پس از بررسی پرونده در خصوص ثبت جهانی روستاهای معرفی شده تصمیم‌گیری می کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان خاطر نشان  کرد: در روستای بیشه شاخص‌های مهمی از جمله آبشار زیبای آن، ریل قطار که در فهرست جهانی نیز قرار دارد، ابنیه تاریخی، بافت سنتی، زندگی عشایری، کوهستانی بودن، رودخانه پر آب سزار، محیط زیست مناسب، گردشگری پذیر بودن و دسترسی مناسب می تواند شرایط ثبت جهانی آن را فراهم کند.

حسن‌پور تاکید کرد: روستای بیشه با وجود پتانسیل های فراوان گردشگری و آب و هوای مطلوب از جمله پر بازدیدترین آثار طبیعی ایران محسوب می شود که در صورت جهانی شدن می تواند گردشگران خارجی زیادی را نیز به خود ببیند که این امر موجب رونق اقتصادی این منطقه خواهد شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز