جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد برپا شد

۱۴۰۲/۰۳/۰۹ - ۱۹:۰۴:۵۶
کد خبر: ۱۴۸۰۱۰۶
جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد برپا شد
جشن مردمی ولادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس با عنوان "جشن بزرگ امام رضایی‌ها " امسال با شور و نوایی متفاوت و با حضور پررنگ زائران و مجاوران رضوی، روز سه‌شنبه به مناسبت میلاد هشتمین اختر آسمان ولایت و امامت در شهر خورشید برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، خیابان امام رضا (ع) مشهد نقطه کانونی برپایی این جشن و سرور معنوی ویژه میلاد حضرت رضا (ع) است که با حضور مردم و تشکل های مختلف برنامه ریزی شده و از ساعت ۱۶ امروز کلید خورده است.

زائران بارگاه رضوی در این مراسم با دسته‌های گل به سمت حرم رضوی مشرف می‌شوند تا پس از برپایی نماز مغرب و عشاء، حرم رضوی را به مناسبت میلاد حضرت رضا(ع) گلباران کنند.

رییس شورای هیاتهای مذهبی مشهد در حاشیه این مراسم گفت: این جشن برای نخستین بار در این قالب و به همت هیاتهای مذهبی، آستان قدس رضوی، تشکلها، شهرداری و اقشار مختلف مردمی برپا شده است که در مسیر برپایی این جشن در طول خیابان امام رضا از میدان ۱۵ خرداد تا میدان بیت المقدس ۳۰۰ موکب جانمایی شده است.

علی قارونی افزود: این موکب ها در حوزه های مختلف درمانی، ورزشی، پذیرایی و فرهنگی به زائران و مجاوران رضوی خدمات ارائه می‌دهند.

وی اظهار کرد: اجرای جشن های کودک و نیز برپایی برنامه های شاد و مفرح با حضور چهره های مشهور فرهنگی، هنری و آیین مولودی خوانی توسط مداحان مشهور از دیگر برنامه های این جشن مردمی است.

همزمان با ایام ولادت امام رضا (ع)نیز جشن تکلیف دختران رضوی امروز در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برگزار شد؛ در این جشن دختران از کشورهای لبنان، سوریه، عراق، پاکستان، هندوستان، نیجریه، بحرین، عربستان و ایران حضور داشتند.

همچنین همزمان با شب میلاد امام مهربانی‌ها، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) جشن بزرگ "سلام آقا" در حرم مطهر رضوی برگزار می ‌شود.

این جشن با اجتماع هیاتهای مذهبی شهر مشهد در حرم مطهر رضوی با حضور ذاکران و مدیحه‌سرایان مطرح کشوری شامل "امیر کرمانشاهی، محمدحسین حدادیان، عبدالرضا هلالی، سعید قانع و محمدحسین پویانفر" و اجرای برنامه مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی دسته جمعی آنها به مناسبت میلاد امام مهربانی‌ها همراه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز