تولیتت آستان قدس رضوی: جشنواره رضوی برای هویت بخشی به نسل جوان است

۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ۰۲:۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۴۸۰۸۷۳
تولیتت آستان قدس رضوی: جشنواره رضوی برای هویت بخشی به نسل جوان است
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه جشنواره رضوی برای هویت بخشی به نسل جوان است، گفت: لازم است از ظرفیت عظیم کرامت امام رضا(ع) بهره گرفته و برای نسل جوان هویت سازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی چهارشنبه شب در مراسم پایانی جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، اظهار کرد: در مورد حضرت رضا(ع) تعبیر خاصی وجود دارد، این تعبیر از ناحیه یک آدم معمولی یا یک شاعر یا یک ادیب یا یک هنرمند که از ذوق هنری اش استفاده کرده باشد، نیست، بلکه سخن از امام معصوم و حجت خداست.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) که خداوند به واسطه وجود بابرکتش، از بندگانش خشنود می شود یعنی اگر رضایت و خشنودی خداوند متعال را طالب هستید، سعادت و خوشبختی ما در گرو این بخش است لذا باید رضایت و خشنودی حضرت رضا(ع) را تحسین کنیم.

وی تاکید کرد: مردم ما اعم از شیعه و سنی، مسلمان یا غیرمسلمان به امام رضا(ع) عشق می ورزند و او را دوست دارند، باید تلاش کنیم از این ظرفیت بی بدیل و بی نظیر بهره گیریم، امروز دشمنان ما درصدد این هستند که از نسل جوان ما هویت زدایی کنند و هویت ایرانی، ملی، دینی و قرآنی آنان را بگیرند.

وی ادامه داد: اگر ملتی سلب هویت شد، سلطه بر آن ملت و استثمارش کاری بس سهل و آسان است، دشمن امروز به دنبال جنگ سخت نظامی نیست چون جواب نمی گیرد، بلکه به دنبال تحریم اقتصادی به عنوان آخرین حربه نیست چون تجربه کرده است، آنچه دنبالش است، سلب هویت و هویت زدایی از نسل جوان است.

تولیت آستان قدس رضوی به مسائل سال گذشته در کشور اشاره و بیان کرد: در مسائلی که سال گذشته پیش آمد و مطالعاتی که انجام شد، با برخی از عزیزانی که فریب خورده بودند گفتگوهایی که انجام گرفت، به این حقیقت تلخ رسیدیم که دشمن از جوانان ما درصدد سلب هویت است، اینکه آنان این گونه بی محابا به خیابان می ریزند و هر سخنی به زبان می آورند که حقیقتا شرم آور است، نشانه همین سلب هویت است.

حجت الاسلام و المسلمین مروی تصریح کرد: این نوجوان، نوجوان ما نیست، عقبه ای پشت آن وجود دارد، عقبه قوی و تاثیرگذاری که از این جوان و نوجوان سلب هویت کرده است، لذا باید به جوانان خود هویت دهیم و برای این مهم از سرمایه ای بی نظیر و بسیار گرانبها و پراثری به نام امام رضا(ع) بهره گیریم.

وی یادآو شد: ما از امام رضا(ع) هم حاجت می گیریم، هم عرض حاجت می کنیم و هم درس زندگی و هم هویت می گیریم، آن حضرت هیچ کس را بدون پاسخ نمی گذارد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: می توانیم به واسطه امام رضا(ع) و فرهنگ و مکتب رضوی به جوانانی که فریب دشمن را خورده اند، هویت دهیم، نشانه بارز آن جشنی بود که با حضور جوانان در مشهد برگزار شد، استقبال عظیمی از آن شد و شور و هیجانی از همه اقشار از این جشن بود که اینها چیزی جز عشق به امام رضا(ع) نیست.

وی هدف از برگزاری این جشن را پی بردن به عظمت حضرت رضا(ع) و هویت بخشی به نسل جوان دانست و گفت: می خواهیم زیر سایه و نام امام رضا(ع) به نسل جوان هویت دهیم و نگذاریم دشمنان فرزندان و پاره های تن ما را بربایند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ۳۰ میلیون زائر در سال گفت: این نشان از کرامت حضرت قدسی است که در این شرایط معیشتی و اقتصادی، هیچ گاه حرم امام رضا(ع) خلوت نمی شود، زائران و نذورات بیشتر می شود، اگر جذبه معنوی قوی وجود نداشته باشد، این میزان زائر وجود نخواهد داشت و این ظرفیت عظیمی است.

وی خاطرنشان کرد: زائران با دسترنج خود و بدون تبلیغات در مشهد حضور پیدا می کنند که هیچ مکانی در دنیا مشابهتی با مشهد ندارد و این بزرگترین کرامت است، باید از این ظرفیت بهره گیریم و زیر سایه امام رضا(ع) هویت سازی کنیم زیرا کمترین هزینه را به نام امام رضا خواهید پرداخت و بیشترین بهره برداری را خواهید گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز