اختتامیه کمپین هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد در ارومیه

۱۴۰۲/۰۳/۱۲ - ۱۵:۲۶:۲۹
کد خبر: ۱۴۸۱۲۰۹
اختتامیه کمپین هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد در ارومیه
کمپین هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد صبح روز پنجشنبه با حضور ظرف فروش، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری ارومیه، اعضای شورای هماهنگی مبارزه به مواد مخدر و مدیران دستگاه های مختلف در سالن آمفی‌تئاتر کانون بسیج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ارومیه در این آیین، آشنایی با مضرات و عوارض مصرف مواد مخدر، راهبردهای پیشگیری اولیه از اعتیاد، مهارت‌های زندگی و سبک زندگی سالم را از مهمترین اهداف این کمپین برشمرد و افزود: هدف از برگزاری چنین برنامه هایی، آگاه سازی جوانان و نوجوانان از مضرات و آسیب های جدی مواد مخدر و پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر اعتیاد می باشد.

ظرف فروش در ادامه اظهار داشت: از آنجائیکه اعتیاد یک بیماری است و در به وجود آمدن آن مجموعه ای از عوامل دخالت دارند، بنابراین لازمست با جدیت تمام نسبت به آموزش مهارت های زندگی و سبک زندگی سالم و اجرای برنامه های متنوع کاربردی برای جلوگیری از افتادن جوانان و نوجوانان در دام اعتیاد کمک شود.

وی در اختتامیه این کمپین به اهمیت و نقش موثر والدین و همچنین نقش مؤثر آموزش و پرورش در تربیت نوجوانان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تربیت افراد از خانواده آغاز می شود و در مدارس ادامه می یابد، لزوم توجه جدی به فرهنگسازی از طریق خانواده ها و آموزش و پرورش امری ضروری است.

ظرف فروش در ادامه تعامل و همکاری تمامی نهادها و دستگاه های مختلف در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد در جامعه را از مهم‌ترین عوامل موثر در پیشگیری از اعتیاد دانست و افزود: با توجه به اینکه اعتیاد یکی از بزرگ‌ترین معضلات اجتماعی است که گریبان گیر خانواده ها و موجب آسیب جامعه می باشد، مقابله و پیشگیری از گسترش آن بر عهده همگی می باشد تا بتوان با همیاری هم شاهد جامعه ای عاری از اعتیاد شویم.

وی در ادامه برگزاری نمایشگاه‌ها، استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و حمایت از معتادین بهبود یافته و... را از اقدامات لازم در مقابله با اعتیاد در جامعه برشمرد.

شایان ذکر است در پایان اختتامیه کمپین" هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد"، از اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان با اهدای لوح تقدیر از زحمات آنان در راستای مقابله و پیشگیری از اعتیاد در شهرستان قدردانی شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز