خط انتقال گاز ایران به ترکیه تماما در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۱۲:۴۴:۰۹
کد خبر: ۱۴۸۲۸۵۵
خط انتقال گاز ایران به ترکیه تماما در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در جمع خبرنگاران مطرح کرد: خط ۴۶ اینچ تقویتی انتقال گاز صادراتی به ترکیه، تا شهر میاندوآب در آذربایجان غربی اجراشده با ادامه مسیر خود در این استان به زودی به ایستگاه پایانی در بازرگان خواهد رسید تا هرچه زودتر این طرح بزرگ ملی به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، مجید چگینی در این نشست خبری، رشد میزان بهره مندی خانوار شهری و روستایی از نعمت گازطبیعی در استان را مطلوب دانست و اعلام کرد: در نتیجه تلاش کارکنان شرکت گاز استان به نقطه ای رسیده ایم که  با بهره برداری از پروژه های گازرسانی در دست اجرا، به زودی آذربایجان غربی را با افتخار به عنوان استان سبز، معرفی خواهیم کرد.

 وی با بیان این که  هدف عمده این سفر یکروزه کاری، بازدید از پروژه های در دست اجرا، بررسی موانع و مسائل پیشروی احتمالی در توسعه گازرسانی و افتتاح چند طرح و پروژه گازرسانی شهری، روستایی و صنعتی است اظهار کرد: آذربایجان غربی دژ مستحکم دفاع از ایران اسلامی و نظام برآمده از انقلاب اسلامی بوده و دوران های مختلف همواره این نقش مهم را به بهترین شکل به منصه ظهور رسانده است.

چگینی با اشاره به رشادتها و دلاوری های مردم این خطه در دوران دفاع مقدس از شهیدان باکری و امینی یاد کرد و گفت: ما مدیون شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و امام شهدا هستیم و آذربایجان غربی در همه این دورانها خوش درخشیده و با تقدیم عزیزترین فرزندان خود، از کشور و نظام اسلامی دفاع کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران  در ادامه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص خط ۴۶ اینچ تقویتی انتقال گاز به ترکیه گفت: این خط تقویتی در شهر میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی است که با عبور از این استان از طریق بازرگان به مرحله پایانی می رسد.

چگینی ادامه داد: اتمام این طرح بزرگ در دستور کار شرکت ملی گاز ایران است و در همین راستا همکاران ما در تلاش هستند که این پروژه هرچه سریعتر به مرحله بهره برداری برسد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر ، به بیان مشخصات پروژه هایی که امروز افتتاح و طرح هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز می شود پرداخت و تصریح کرد: ۵۰ روستا و ۳۱ واحد صنعتی آذربایجان غربی امروز با اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال به شبکه گاز کشوری متصل می شود.

معاون وزیر نفت در امور گازرسانی ادامه داد: علاوه بر پروژه هایی که افتتاح می شود؛ عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۲۰ روستا و ۵۶ واحد صنعتی بابرآورد هزینه ای قریب به ۸۰۰۰ میلیارد ریال و همچنین گازرسانی به شهر قطور با ۱۲۵۰ خانوار با برآورد اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز می شود تا آذربایجان غربی به آستانه سبزشدن برسد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه  ۹۸/۸ درصد شهرهای استان از نعمت گاز بهره مند هستند گفت: با بهره برداری از پروژه های دردست اجرا، روستاهای تحت پوشش گاز طبیعی آذربایجان غربی به ۸۰ درصد می رسد.  

معاون وزیر نفت در امور گازرسانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر هدف برنامه شرکت ملی گاز ایران در استفاده از کنتورهای هوشمند اظهارداشت: نصب کنتورهای هوشمند راهبرد شرکت ملی گاز ایران در بحث اصلاح الگوی مصرف است که هم اکنون درمرحله مطالعاتی قرار دارد و به زودی در ۶ نقطه کشور به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

بالاترین مقام مسئول در شرکت ملی گاز ایران در ادامه گفت: بعداز اجرای این طرح به صورت پایلوت، نصب کنتورهای هوشمند در همه استانها به صورت همزمان اجرایی خواهد شد.

مجید چگینی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: کنتورهای هوشمند نقش مهمی در مدیریت مصرف انرژی گاز خواهد داشت و مشترکان می توانند با رعایت الگوی مناسب مصرف،  گاز صرفه جویی شده را دربورس انرژی به فروش برسانند

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز