وقوع ناپایداری ها و هشدار سطح زرد هواشناسی در لرستان

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۱۳:۲۵:۴۸
کد خبر: ۱۴۸۲۹۱۰
وقوع ناپایداری ها و هشدار سطح زرد هواشناسی در لرستان
اداره کل هواشناسی لرستان با اشاره به وقوع ناپایداری‌های محلی و نقطه‌ای در برخی نقاط استان هشدار سطح زرد هواشناسی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ هواشناسی استان لرستان امروزچهارشنبه  هفدهم خرداد ماه  با هشدار  سطح زرد و در  توصیف سامانه  وقوع ناپایداری های محلی و نقطه ای را اعلام کرد.

 هواشناسی لرستان همچنین نوع مخاطره  ابرناکی، بارش پراکنده گاها رگباری و گاهی رعد و برق، احتمال رگبار تگرگ، وزش باد نسبتا شدید تا شدید لحظه ای، احتمال خیزش گرد و غبار و منطقه اثر را نقاطی از استان بویژه  شرق و شمال و زمان پایان را  پنجشنبه اعلام کرد.

برپایه اعلام‌ هواشناسی لرستان اثر مخاطره  مه آلودگی و کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، احتمال ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، احتمال خسارت به بخش های مختلف کشاورزی، خطرسقوط اشیاء، خسارت به برخی سازه های بخصوص سازه های سبک مانند گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی و ،... است و  همچنین پرهیز از سفرهای غیر ضروری ، عدم صعود به ارتفاعات استان ، عدم چرای دام در نواحی کوهستانی ، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تمهیدات لازم در  بخش های مختلف کشاورزی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و ...توصیه شده است.

شایان ذکر است ؛ وقوع این شرایط ناپایدار در ساعات بعدازظهر  و اوایل شب خواهد بود.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز