رشد ۱۰۰ درصدی حضور ملی پوشان همدانی در مسابقات بین المللی

۱۳۹۳/۱۲/۱۸ - ۱۲:۰۲:۵۹
کد خبر: ۲۷۲۳۳۴
افتخاری از رشد 100 درصدی حضور ملی پوشان همدانی در مسابقات بین المللی خبر داد و افزود : در سال 92 ، 64 ورزشکار همدانی در معیت تیم های ملی به مسابقات بین المللی اعزام شدند که این تعداد در سال 93 به 122 مورد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان ، مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان مشکلات مالی در ورزش کشور گفت: امسال سال بسیار سختی برای ورزش کشور بود و اکثر فدراسیون ها و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها به دلیل کمبود منابع مالی به حالت نیمه فعال در آمدند ولی خوشبختانه با حمایت مسوولین استان و وزارت ورزش و جوانان و تلاش هیات های ورزشی ورزش همدان در حال پیشرفت است.
افتخاری اظهار داشت: خوشبختانه بیشترهیات های ورزشی ما فعال هستند و هیاتی چون قایقرانی امسال توانست چندین مدال آسیایی را برای استان به ارمغان بیاورد.
وی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت خوب ورزش استان در شش سال گذشته انتظارات و توقعات از هیات های ورزشی بالا رفته است و مردم انتظار قهرمانی و کسب مدال از ورزشکاران استان در میادین مختلف ورزشی را دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: علارغم این مشکلات موفق شدیم میزبانی 99 مسابقه و رویداد وررشی را بر عهده بگیریم و در 545 مسابقه قهرمانی کشور حضوری فعال داشته باشیم و موفق شدیم بیش از 461 عنوان کشوری را کسب کنیم.

وی اظهار کرد: ورزشکاران همدانی در سال 92 در قالب تیم های ملی چون والیبال، فوتبال و... 57 حضور در مسابقات بین المللی  داشته اند که این تعداد در سال 93 به 66 مورد افزایش یافته است و در سال 93 ، 422 ورزشکار به اردوهای تیم ملی دعوت شدند که در نهایت 167 ورزشکار به عضویت تیم ملی در آمده اند که این مورد در سال 92 ، 128 مورد بوده است.

سیدعبدی افتخاری تصریح کرد: در سال 92 ملی پوشان شرکت کننده در مسابقات آسیایی از استان همدان 35 نفر بوده است که این تعداد در سال 93 به 37 نفر افزایش یافته است که 19 نفر از این ورزشکار توانسته اند در مسابقات آسیایی صاحب عنوان شوند.

وی از رشد 100 درصدی حضور ملی پوشان همدانی در مسابقات بین المللی خبر داد و افزود : در سال 92 ، 64 ورزشکار همدانی در معیت رشته های انفرادی چون کشتی ، قایقرانی و . ... به مسابقات بین المللی اعزام شدند که این تعداد در سال 93 به 122 مورد افزایش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: در سال 92 ورزشکاران استان در مسابقات بین المللی 12 عنوان کسب کرده اند که این تعداد در سال 93 رشد سه برابری داشته است و به 33 مورد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در شش سال گذشته چندین مسابقه بزرگ بین المللی و آسیایی را میزبانی کرده ایم و بارها میزبان اردوهای تیم های ملی بوده ایم که در تاریخ ورزش استان بی سابقه بوده است.

افتخاری در ادامه گفت: باتوجه به شرایط مالی واجرای اقتصاد مقاومتی که براساس تحریم ها ایجادشده است امسال باوجود کاهش چند برابری اعتبارات ورزشکاران همدانی باکسب بیش از 550 مدال رنگارنگ داخلی وخارجی ، شرایط خوبی داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: براساس مصوبه دولت، ادارات کل ورزش وجوانان حق تیم داری وهزینه برای تیمهای حرفه ای راندارند اما اداره کل همه گونه حمایت از بخش خصوصی در ورزش داشته است .

وی تصریح کرد: اداره کل همه گونه همکاری و حمایت را از بخش خصوصی داشته است و در بسیاری از موارد بابت استفاده از ورزشگاهها و اماکن ورزشی خود هزینه ای از تیم های لیگی دریافت نکرده است تا تیم ها درهزینه های جاری خود دچار مشکل نشوند.

افتخاری بیان داشت: ورزش در ابعاد مختلف همگانی، قهرمانی، عمرانی و آموزشی روند رو به رشدی را در پیش گرفته و شاهد توفیقات ارزنده‌ای در این مقوله مهم اجتماعی در استان هستیم و امید است این روال در سال 94 نیز ادامه یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز