مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تأکید کرد:

مدیریت مصرف یکی از مسائل مهم در اقتصاد مقاومتى است

۱۳۹۳/۱۲/۲۴ - ۰۸:۵۵:۰۳
کد خبر: ۲۷۲۷۰۱
مدیریت مصرف یکی از مسائل مهم در اقتصاد مقاومتى است
تیموری گفت: باید از ظرفیت بالای روحانیون و هیئت امنای مساجد در زمینه آگاهی‌بخشی به مردم و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف انرژی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در گفتگو با خبرنگار برنا در همدان با تسلیت ایام فاطمیه  افزود: مهمترین بحث انرژی برق و آب چگونگی تولید و مصرف و ارائه راهکارهایی در خصوص بهینه‌سازی مصرف آن است.

حاجی‌رضا تیموری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مدیریت مصرف و استفاده درست بیان داشت: صرفه‌جویی به معنای برهم زدن آسایش و رفاه مردم نیست بلکه جلوگیری از تبذیر و اسراف است.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) و دین مبین اسلام نیز بر این امر تأکید بسیاری شده است، گفت: مصرف بهینه و رعایت الگوی مصرف از دیدگاه اسلام مسأله مهمی است و یکی از راه‌هاى مبارزه با فقر و محرومیت، ایجاد هماهنگى اقتصادى و ریشه‏کن کردن اسراف به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در حال حاضر استاندارد جهانی مصرف انرژی برق در بخش خانگی 900 کیلووات ساعت است که این میزان در کشور ایران 2 هزار و 610 کیلووات ساعت یعنی 3 برابر میانگین جهانـی و در استان همدان نیز یک هزار و 800 کیلووات ساعت است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ریاضت نیست بلکه توجه به مدیریت مصرف است، تصریح کرد: مدیریت مصرف یکی از مسائل مهم در اقتصاد مقاومتى است که مورد تأکید مقام معظم رهبری می‌باشد و باید در سرلوحه امور باشد.

وی با اشاره به ضرورت بهینه‌سازی مصرف انرژی عنوان کرد: عدم وجود سیستم بازیافت انرژی، وجود صنایع و کارخانجات فرسوده، متکی بودن اقتصاد ملی به درآمدهای نفتی، محدودیت منابع انرژی به دلیل تجدیدناپذیر بودن آن، بالا بودن رشد جمعیت و نیاز به تقاضای بیشتر انرژی، رشد بالای مصرف به دلیل الگوی نامناسب مصرف انرژی و استفاده بی‌رویه از انرژی‌های فسیلی و افزایش آلودگی محیط زیست از ضروریات بهینه‌سازی مصرف انرژی برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان داشت: باید نسبت به رفتار و نحوه مصرف انرژی خود به فراخور نوع استفاده از انرژی الکتریکی حساس باشیم.

وی اضافه کرد: از جمله راهکارهای مدیریت مصرف برق می‌توان به استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر نظیر انرژی خورشیدی جهت تأمین بخشی از نیاز ساختمان و عدم بکارگیری لوازم برقی پرمصرف و غیرضروری در ساعات اوج بار شبکه اشاره کرد.

تیموری با بیان اینکه استفاده از نیروگاه‌های مقیاس کوچک امروزه جزو سیاست‌های وزارت نیرو است، گفت: راه‌اندازی این نیروگاه‌ها در بحث پدافند غیرعامل نیز گام مؤثری محسوب می‌شود.

وی ابراز داشت: آشنایی با تجهیزات نوین و کم مصرف مانند لامپ‌های LED در بخش روشنایی به منظور افزایش بازدهی انرژی در سیستم‌های انرژی‌بر، رعایت استاندارد در ساختمان‌ها، اصلاح شبکه‌ها و خطوط و تعویض لامپ‌ها با نوع کم مصرف را از دیگر راهکارها در زمینه مدیریت مصرف برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تأکید بر بحث اطلاع‌رسانی و آموزش افراد افزود: آموزش کودکان و نوجوانان در خصوص مباحث مدیریت مصرف و ایجاد حساسیت در آنها نسبت به نحوه مصرف انرژی می‌تواند در راستای فرهنگ‌سازی برای صرفه‌جویی در مصرف نقش‌آفرین باشد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای روحانیون و هیئت امنای مساجد در زمینه آگاهی‌بخشی به مردم گفت: باید با هماهنگی و همکاری شورا از این ظرفیت در راستای اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف انرژی استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز