ابتکار در جریان سفر یک روزه به استان ایلام عنوان کرد؛

دولت یازدهم توجه ویژه ای به احیای جنگل های بلوط منطقه زاگرس دارد

۱۳۹۳/۱۲/۲۵ - ۱۰:۳۲:۱۴
کد خبر: ۲۷۲۸۰۱
دولت یازدهم توجه ویژه ای به احیای جنگل های بلوط منطقه زاگرس دارد
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در شورای عالی محیط زیست طرح های ملی و استانی مختلفی برای جلوگیری از افزایش خشکیدگی و تخریب درختان بلوط در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، "معصومه ابتکار" معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در شورای عالی محیط زیست طرح های ملی و استانی مختلفی برای جلوگیری از افزایش خشکیدگی و تخریب درختان بلوط در نظر گرفته شد.

"ابتکار"  اظهار کرد: دولت یازدهم توجه خاص و ویژه ای به موضوع محیط زیست و حفظ آن و نیز احیای جنگل های بلوط منطقه زاگرس دارد.

وی افزود: در این زمینه طرح های خوبی در دست پیگیری و اجراست که احیای جنگل های بلوط و جلوگیری از روند افزایش آسیب های چند سال اخیر به این جنگل ها در دستور کار دولت قرار گرفته است.

ابتکار تاکید کرد: استان ایلام از جمله استان هایی با طبیعت زیباست که با توجه به وسعت، گستردگی و پراکنشی که دارد حفظ محیط زیست آن با همکاری و مشارکت مردم، دامداران، کشاورزان، روستاییان و جامعه عشایری امکان پذیر است البته در این زمینه سطح آگاهی مردم و جلب مشارکت آنها با سازمان محیط زیست باید ارتقا پیدا کند.

معاون رییس جمهور گفت: در سفر هیات دولت به استان ایلام طرح های متعددی در حوزه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی پیگیری و اجرایی شده و کارهای عملیاتی مهمی نیز در این استان در نظر گرفته شد که تحقق این اهداف با مشارکت سازمان های مردم نهاد و اقشار مختلف با کیفیت بهتری انجام می پذیرد و البته باید این طرح ها استمرار هم پیدا کنند.

ابتکار ابراز امیدواری کرد که در مدت فعالیت دولت یازدهم گام ها و برنامه های موثری برای حفظ و نگهداری محیط زیست کشور برداشته شود که این برنامه ها در مدیریت مناطق حفاظت شده سازمان در نقاط مختلف کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز