استاندار گیلان:

اقامت ۶ میلیون و ۳۰۸ هزار گردشگر/ کاهش ۱۸ درصدی تصادفات

۱۳۹۴/۰۱/۱۶ - ۱۴:۰۱:۲۹
کد خبر: ۲۷۵۱۸۹
اقامت ۶ میلیون و ۳۰۸ هزار گردشگر/ کاهش ۱۸ درصدی تصادفات
6 میلیون و 308 هزار گردشگر تعطیلات نوروز در استان اقامت داشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان،دکتر نجفی گفت : اقامت این گردشگران حدود یک درصد بیش‌تر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی خاطر نشان کرد : به دلیل بارش متناوب باران و سرمای هوا در چند روز از تعطیلات آمار اقامت گردشگران در مقایسه با مدت مشابه پارسال تفاوت چندانی ندارد .

استاندار گیلان با اشاره به آماده کردن حدود هزار هتل، اماکن اقامتی و مسافر کاشانه و 389 مدرسه برای پذیرایی از گردشگران نوروزی گفت : همچنین ضریب اشغال مراکز اقامتی ثابت استان نیز 90 درصد بود که آمار بسیار خوبی برای این مراکز است.

وی افزود : همچنین در نوروز امسال هزار و 374 گردشگر خارجی در گیلان اقامت کردند که چهار و نیم درصد بیش‌تر از سال گذشته است.

استاندار گیلان ادامه داد : بازدید گردشگران از موزه‌ها و اماکن تاریخی نیز409 هزار و 742 نفر بود که حدود 5 درصد رشد داشته است.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : ضریب اشغال مناسب مراکز اقامتی به همراه افزایش ورود گردشگران خارجی و بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی نشان دهنده‌ی جهت گرفتن گردشگری گیلان به سمت گردشگری اقتصادی و درآمدزا است که انشاء ا... با تقویت زیر ساخت‌ها این رویکرد گسترش می‌یابد.

وی با بیان اینکه گیلان، مازندران ، قم ، اصفهان ، فارس و خراسان رضوی در نوروز امسال جزء پرترددترین استانهای کشور بودند گفت : به رغم افزایش یک درصدی ورودی خودرو به گیلان، میزان کشته شدگان تصادفات جاده‌ای در استان 18 درصد کاهش یافته است .

وی افزود : این در حالیست که آمار  کشوری تلفات جاده ای در تعطیلات امسال بطور میانگین 12 درصدکمتر از  تعطیلات نوروزی سال گذشته می باشد .

استاندار گیلان با اشاره به ورود یک میلیون و 70 هزار خودرو گفت : براساس آمار پزشکی قانونی از بیست و پنجم اسفند ماه تا پانزدهم فروردین ،  27 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند که این آمار 6 نفر کمتر از مدت مشابه پارسال است.

دکتر نجفی همچنین از زحمات اعضای ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر، صدا و سیما و رسانه‌ها که در تعطیلات نوروز برای خدمت رسانی به مردم پرتلاش ظاهر شدند قدردانی کرد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز