مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

فرهنگ مجموعه ای از باورها، رسوم و اعتقادات هر جامعه است

۱۳۹۴/۰۱/۲۴ - ۱۱:۴۹:۵۰
کد خبر: ۲۷۷۱۱۳
فرهنگ مجموعه ای از باورها، رسوم و اعتقادات هر جامعه است
فرهنگ اسلامی به عنوان چارچوبی از رفتارهای معین در قالب شریعت که نقطه کمال انسانی است، از سرفصل های مطالبات مردم مسلمان کشورمان ایران است.

 

          

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به نام گذاری سال جاری از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد به عنوان سال « تئاتر » گفت: در راستای ارتقاء هنر تئاتر در استان تلاش خواهیم کرد.

 سید موسی حسینی کاشانی در نشستی که با حضور اصحاب رسانه و هنر در سالن اجتماعات اداره شهرستان کرج برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت:فرهنگ و کارکردهای آن همواره یکی از مهم ترین و اثرگذارترین  مسائلی بوده است، که جوامع بشری با آن دست به گریبان بودند، و فرهنگ اسلامی به عنوان چارچوبی از رفتارهای معین در قالب شریعت که نقطه کمال انسانی است، از سرفصل های مطالبات مردم مسلمان کشورمان ایران است.

 مهندس کاشانی به اهمیت و تاثیرگذاری فرهنگی از مننظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: اهمیت و تاثیرگذاری فرهنگی از نظر مقام معظم رهبری در قالب مجموعه کتاب هایی با عنوان قرارگاه فرهنگی و دغدغه های فرهنگی گردآوری شده است، که الگویی شاخص در مباحث مختلف فرهنگی و ابعاد و کارکردهای آن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در این نشست با اعتقاد به این نکته که به منظور کارکرد فرهنگ و ابعاد آن در نخستین مرحله باید تعریف دقیق و کاملی از فرهنگ داشت،  توضیح داد: یکی از تعاریفی که در خصوص مقوله فرهنگ می توان مطرح کرد، این است، که فرهنگ مجموعه ای از باورها و رسوم، اعتقادات هر جامعه است.

 به گفته کاشانی، کار فرهنگی در واقع پیامی است، که توسط ابزاری چون سخنرانی، فیلم، همایش، موسیقی و... به مخاطب انتقال پیدا می کند، در اصل ارتقاء باورها و هنجارها تعریف کار فرهنگی است.

 این مسئول با تامل بر شعار سال جاری از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان سال « تئاتر » اظهار کرد: با توجه به نام گذاری این سال به عنوان سال تئاتر از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بایستی عنایت ویژه ای نسبت به مقوله این هنر فرهنگی داشته باشیم، و در این خصوص نسبت به تجهیز و تعمیر سینما تئاتر استان اقدام لازم فراهم شده است.

سید موسی حسینی کاشانی در پایان با بیان این مطلب که متولیان فرهنگی باید برای هر تنوع فرهنگی جدید ابزار خاص و برنامه جدید مرتبط با آن داشته باشند، بر ضرورت تقویت زیرساخت های برنامه های فرهنگی برای تمام سلایق تاکید کرد و تحویل نخستین نگارخانه استان البرز را یکی از اقدام های موثر در این راستا خواند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز