معاون سیاسی و امنیتی استاندار البرز:

برند سازی کالاهای داخلی ، قاچاق کالا را مهار می کند

۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۱۶:۰۱:۰۵
کد خبر: ۲۷۷۵۰۰
برند سازی کالاهای داخلی ، قاچاق کالا را مهار می کند
اجرای طرح های مقابله با قاچاق کالا و ارز و فعالیت های ستادی در این زمینه در سایه بسترسازی برای مشارکت مردم محقق خواهدبود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز ضمن اعلام ارتقاء عملکرد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز به رتبه هفتم در سطح کشور، گفت: احیاء برندهای داخلی و ارتقاء سطح کیفی تولیدات می تواند زمینه را برای رقابت پذیری داخلی و عدم خرید کالای قاچاق فراهم آورد.

حجت الله ملاصالحی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز، در نخستین جلسه «کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» استان ضمن مطلوب ارزیابی نمودن عملکرد این ستاد در سطح کشور و ارتقاء به رتبه هفتم در مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: با وجود تلاش های انجام شده و آمارهای مطلوب بنظر می رسد اقدامات بیشتری باید صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه مصرف کالا قاچاق یک ارتباط دو سویه عرضه و تقاضا است، فرهنگ سازی بین مردم را مهمترین اصل در تحقق برنامه ها دانست و خاطرنشان کرد: اجرای طرح های مقابله با قاچاق کالا و ارز  و فعالیت های ستادی در این زمینه در سایه بسترسازی برای مشارکت مردم محقق خواهدبود.

ملاصالحی در ادامه ایجاد بازار رقابتی را موجب کوتاه سازی دست های شوم قاچاقچیان قلمداد کرد و گفت: بسیاری از کالاهایی که در کشور سال ها برند بوده اند امروز این ظرفیت را دارند که بار دیگر احیاء شوند و این امر خود زمینه رقابت داخلی و خارجی را در تولید و مصرف فراهم می سازد.

وی تبلیغات را نیز در بحث مبارزه با قاچاق کالا از مهمترین مؤلفه ها برشمرد و افزود: آماده سازی ذهن ها در بخش تولید و برند سازی کالاها یکی از مهمترین اقداماتی است که از مجرای رسانه و صدا و سیما می توان برنامه سازی نمود.

معاون استاندار پیوست فرهنگی در اجرای طرح ها نیز ثمر بخش در اجرای امور دانست و با مصداقی در این زمینه بیان کرد: همانگونه که در بحث استفاده از کمربند ایمنی از ابزار تبلیغات فرهنگسازی شد و امروز شاهد آثار آن هستیم، در خرید کالای قاچاق نیز باید این سیاست از مجرای رسانه  اجرا شود.

معاون استاندار در ادامه اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را موظف ساخت تا طرح های خود را در این حوزه ارائه دهند. وی در این رابطه گفت: اعضا در کنار فعالیت هایی که در طول سال انجام می دهند بر اساس پتانسیل و امکانات موجود طرح های مرتبط با این حوزه را نیز ارائه دهند.

وی افزود: استان البرز امروز در بسیاری از طرح های ملی، پایلوت در سطح کشور پایلوت و الگوی سایر استان ها شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز