فرماندار قائمشهر در نخستین جلسه کارگروه اشتغال تاکید کرد:

ایجاد اشتغال پایدار دغدغه اصلی دولت در سال ۹۴ است

۱۳۹۴/۰۱/۲۶ - ۱۷:۰۶:۰۱
کد خبر: ۲۷۷۸۰۴
ایجاد اشتغال پایدار دغدغه اصلی دولت در سال ۹۴ است
تمامی ادارات باید در جهت ایجاد اشتغال پایدار در سطح شهرستان قائمشهر تلاش کنند.

تمامی ادارات باید در جهت ایجاد اشتغال پایدار در سطح شهرستان قائمشهر تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران، مهدی محمدی فرماندار قائمشهر، در نخستین جلسه کارگروه اشتغال در سال 94 با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار دغدغه اصلی دولت در سال 94 است، افزود: برای ساماندهی وام های خانگی تمامی ادارات وام دهنده ای که می تواند برای ایجاد شغل سود دهی داشته باشد به مشاغل خانگی معرفی گردد.

وی افزود: ادارات باید در جهت ایجاد اشتغال پایدار در سطح شهرستان قائمشهر تلاش کنند.

محمدی با بیان اینکه برپایی ثابت نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات خانگی از اهداف ما در سال 94 است، تصریح کرد: مدیریت نمایشگاه بین المللی این آمادگی را دارد که به شکل سنتی فضای ثابت را در اختیار داوطلبین قرار دهد.

وی در خصوص شهرک صنعتی قائمشهر گفت: این شهرک که با شهر قائمشهر حدود 10 کیلومتر فاصله دارد از امکانات و زیرساخت های لازم برخوردار است اما این شهرک با این پتانسیل به صورت مناسب فعال نشده تا بتواند ایجاد شغل کند.

نماینده عالی دولت در قائمشهر افزود: با توجه به ظرفیت محدود اشتغال در دستگاه های دولتی باید از ظرفیت موجود در شهرک ها برای ایجاد اشتغال استفاده کرد.

فلاحی، دبیر کارگروه اشتغال، در ادامه این جلسه با بیان اینکه سیاست اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به بنگاه های اختصاصی است،  گفت: حمایت از این واحدها می تواند برای ایجاد توسعه اشتغال موثر باشد.

وی با بیان اینکه وجود کارخانه های قدیمی نام این شهرستان را با صنعت گره زده، افزود: مستهلک بودن وسایل این کارخانجات ازجمله دغدغه های بخش تولیدی است که نیاز به بازسازی دارد.

فلاحی در پایان از برنامه آینده اداره تعاون، کار ور فاه اجتماعی برای پرداخت تسهیلات اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی خبر داد و گفت: دستگاه های اجرایی اقدامات لازم را برای شناسایی  فارغ التحصیلان بیکار در  حوزه خود هر چه سریعتر انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز