رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

مشکلات ناشی از تحریم و عدم مدیریت منابع ساماندهی می‌شود

۱۳۹۴/۰۱/۲۷ - ۰۹:۲۴:۵۰
کد خبر: ۲۷۷۸۶۹
مشکلات ناشی از تحریم و عدم مدیریت منابع ساماندهی می‌شود
اگر دولت خوب کار کند و بتواند با هماهنگی تامین منابع کند خیلی از مشکلات ناشی از تحریم و عدم مدیریت منابع ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام؛ غلامرضا تاج‌ گردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در نشست شورای اداری شهرستان دهلران با حضور اعضای کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، فرماندار و امام جمعه دهلران و جمعی از مدیران استان ایلام از توجه ویژه مجلس به اعتبارات آب‌های مرزی و بخش کشاورزی خبر داد.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون بودجه درخواست‌ها را می‌شنوند و به دلیل اشراف بر بسیاری از موضوعات بهترین نسخه‌ها را تنظیم می‌کند.

وی با اشاره به سه طرح مهم مجلس در 6 ماهه دوم سال 93 گفت: قانون خروج از رکود، قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بودجه که تقدیم دولت شد از جمله سه طرح مهم بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دولت خوب کار کند و بتواند با هماهنگی تامین منابع کند خیلی از مشکلات ناشی از تحریم و عدم مدیریت منابع ساماندهی می‌شود.

تاج گردون اضافه کرد: در بحث قانون خروج از رکود با حمایت از تولید گره‌های پیش روی تولیدکنندگان حل می‌شود.

وی با اشاره به بحث تعادل و توازن منطقه‌ای افزود: ایلام در توزیع اعتبارات استانی به شکل عادی حدود یک درصد اعتبارات کل کشور را دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد منابع را جابه‌جا کند در قانون برنامه تصویب شده که دو درصد از مجموع اعتبارات تحت عنوان توازن یا ماده 180 قانون برنامه بین مناطق توسعه نیافته کشور عمل شود که بر اساس این شاخص سهم استان از یک درصد به سه درصد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه سال 93 اولین سالی بود که مجلس ماده 180 قانون برنامه را تصویب کرد، افزود: بر  اساس دو درصد در بودجه، 4 هزار و 400 میلیارد تومان بین استان‌های مختلف توزیع شد.

تاج گردون افزود: در سال جاری نمایندگان بر اساس طرحی آن را دائمی کردند و دو درصد را به سه درصد افزایش دادند یعنی اکنون 4 هزار و 400 میلیارد تومان بودجه سال 93 به 6 میلیارد و 700 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان ایلام در حوزه آب و کشاورزی گفت: آب‌های مرزی در حالت عادی در بودجه 400 میلیارد تومان اعتبار دارند اما با پیشنهاد دولت، تایید رهبری و همراهی مجلس 2 میلیارد دلار برای یکسال گذاشته شده است که معادل 6 هزار میلیارد تومان است و از افزایش چشمگیری برخوردار است که امتیازی است برای استان‌های دارای آب‌های مرزی که باید استفاده کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه بخش کشاورزی در سال 93 که بالغ بر 400 میلیارد ریال بود افزود: در سال جاری این رقم تا یک‌هزار میلیارد تومان افزایش یافته که سال گذشته 500 میلیارد تومان آن اختصاص یافت و استان ایلام با توجه به ظرفیت‌های بخش کشاورزی می‌تواند بیشترین سهم از این مبلغ را برای توسعه کشاورزی داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز