آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار با معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه:

حمله به یمن سرانجامی برای حکام عربستان ندارد/ چرا سازمان ملل علیه یمن قطعنامه صادر می‌کند!

۱۳۹۴/۰۱/۲۸ - ۰۹:۳۱:۴۴
کد خبر: ۲۷۸۰۱۵
یکی از مراجع تقلید گفت: حکام عربستان باید بدانند که این تجاوز جنایتکارانه سرانجام خوبی برای آنان ندارد و باید پاسخگوی این همه قتل و غارت باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی دکتر امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی دیدار کرد.

وی در ابتدای این دیدار، گزارشی از اوضاع جاری منطقه و حوادث تجاوز عربستان به یمن ارائه داد.

آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی با تشکر از ایشان و اقدامات وزارت خارجه در این رابطه گفت: حوادث مهمی که در منطقه رخ داده است، باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد و با دقت کامل و تأمل زیاد، اقدام مناسب را انجام داد.

وی با توجه به حوادث منطقه و تجاوز جنایتکارانه عربستان سعودی به مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن خاطرنشان کرد: چرا باید جوامع بین‌المللی و به خصوص سازمان ملل در مقابل کشتار مردم بی‌گناه یمن بی‌تفاوت باشند و چرا به جای اینکه از مظلوم دفاع کرده و داد او را از ظالم بگیرند، این سازمان که وظیفه حمایت از مظلوم بی‌گناه و بی‌دفاع را دارد، علیه آنان قطعنامه صادر می‌کند و در حقیقت، دست ظالم را در ادامه جنایات خود باز می‌گذارد؟

این مرجع تقلید ادامه داد: حکام عربستان باید بدانند که این تجاوز جنایتکارانه سرانجام خوبی برای آنها ندارد و باید پاسخگوی این همه قتل و غارت باشند. مردمی بی‌گناه؛ اعم از کودک و زن و پیر و جوان به دست ظالمان جنایتکار در این چند روز به خاک و خون افتاده‌اند، آیا نباید کشورهای عربی و جهان اسلام از آنها حمایت کنند؟

وی با اشاره به وظیفه وزارت امور خارجه گفت: امروز مردم یمن مظلوم هستند و وظیفه اصلی وزارت خارجه کشور این است که با دیپلماسی قوی وارد شده و بتواند دست ظالم را از آنها کوتاه کند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا به حال هم اقدامات خوبی از طرف این وزارتخانه انجام شده و باید این مسیر ادامه پیدا کند و مسئولان دیپلماسی کشور، تعامل با کشورهای منطقه و جهان اسلام را سرلوحه اصلی کارهای خود قرار دهند.

وی برای پیروزی مردم بی‌دفاع یمن و مظلومان منطقه دعا کرد و از خداوند متعال نابودی دشمنان اسلام را خواستار شد و توفیق بیشتر وزارت خارجه برای خدمت به اسلام و مملکت اسلامی را از درگاه ربوبی خواست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز