‌اعتکاف فرصتی برای خلوت کردن با خدای متعال است

۱۳۹۴/۰۱/۳۰ - ۱۱:۲۴:۰۳
کد خبر: ۲۷۸۵۷۶
‌اعتکاف فرصتی برای خلوت کردن با خدای متعال است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی جاسک در آستانه فصل نیایش و سنت حسنه اعتکاف در مساجد گفت: اعتکاف فرصتی برای خلوت نمودن با خدای متعال است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت‌الاسلام حمید غلام پور، رئیس تبلیغات اسلامی جاسک، شنبه 29 فروردین ماه 94، در آستانه فصل نیایش و سنت حسنه اعتکاف در مساجد گفت: اعتکاف فرصتی برای خلوت کرددن با خدای متعال است.

حجت الاسلام غلام پور افزود: آئین اسلام با توجه به نیاز روحى بشر، با آن‏که انسان را به حضور در جامعه فرا مى‏ خواند، فرصت‏ هایى را نیز براى خلوت او با خداوند فراهم کرده است. یکى از این فرصت‏ ها «اعتکاف»است. در شرع مقدس اسلام، اعتکاف به معناى اقامت در مکانى مقدس به منظور تقرّب جستن به خداوند متعال است.

وی ادامه داد: اعتکاف، مخصوص دین اسلام نیست، بلکه در ادیان الهى دیگر نیز وجود داشته و در اسلام استمرار یافته، گرچه ممکن است در شرع مقدس اسلام پاره ‏اى از خصوصیات و احکام و شرایط آن تغییر یافته باشد. برخى از آیات قرآن، دالّ بر این است که اعتکاف در ادیان الهى گذشته وجود داشته است، چنانچه خداوند متعال مى ‏فرماید: «وَعَهِدْنا الى ابراهیمَ و اِسماعیلَ أنْ طَهَّرا بَیْتِىَ لِلطّائِفینَ و العاکِفینَ و الرُّکَّعِ السُّجودِ؛ به حضرت ابراهیم و اسماعیل (علیهما سلام) سفارش نمودیم تا خانه‏ ام را براى طواف‏ کنندگان، معتکفان و نمازگزاران، تطهیر کنند».

وی تصریح کرد: اعتکاف در ایّام البیض (روزهای ۱۳، ۱۴و ۱۵ ماه رجب) از فضیلت خاصی برخوردار است. ماه رجب ماه ولایت و ماه اولیای خداوند است. اعتکاف در این ایام، مصادف با زمانی است که دعا در آن مستجاب بوده و طبیعی است که اعتکاف در چنین زمانی، فیض خاص خود را دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز