با موضوع دستاوردهای بیانیه سوئیس؛

کواکبیان در تالار امیر کبیر دانشگاه سمنان سخنرانی کرد

۱۳۹۴/۰۲/۰۲ - ۰۹:۴۸:۱۳
کد خبر: ۲۷۹۴۹۳
کواکبیان در تالار امیر کبیر دانشگاه سمنان سخنرانی کرد
عصر دیروز ؛دکتر کواکبیان با موضوع دستاوردهای بیانیه لوزان سوئیس در دانشگاه سمنان سخنرانی کرد و به سوالات دانشجویان پاسخ داد .

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان عصر دیروز مصطفی کواکبیان در تالار امیر کبیر دانشگاه سمنان با موضوع دستاوردهای بیانیه لوزان سوئیس برای دانشجویان سخنرانی کرد  و در آخر مراسم این سخنرانی بصورت پرسش و پاسخ ادامه پیدا کرد .

در این مراسم که توسط "کانون کرسی های آزاد اندیشی " دانشگاه سمنان برگزار شد با پخش کلیپی از سخنان رهبری درباره تیم مذاکره کننده آغاز شد و در ادامه کواکبیان با اشاره به حمایت های مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده به سخنرانی پرداخت .

رئیس خانه مطبوعات کشور  گفت : دستاوردهایی که تیم مذاکره کننده با خود آورد هر گونه دلواپسی را از بین می برد  و توسعه و تحقیقیی که از نکات  این بیانیه است راه را باز می کند تا ما بتوانیم حتی به نسل هشتم سانیفیوژها نیز دسترسی پیدا کنیم .

وی افزود وقتی وزارای کشورهای قدرتمند برای این بیانیه بیش از یک هفته وقت می گذارند این نیز خود دستاوردی است که با وجود این تیم مذاکره کننده حاصل شده است و وقتی اینچنین آنها از این بیانیه متاثر شده اند نشان می دهد که آنها نیز چیزهایی را از دست داده اند و یکی از نتایج ان نیز در هفته بعد از مذاکرات خود را نشان داد و آن پذیرفتن روسها بود  برای عدم ممنوعیت ارسال موشک s300

که هزینه اش را دریافت کرده بودند امام موشک را نمی دادند .

دبیر حزب مردم سالاری گفت : ما اولین حزبی بودیم که به تیم مذاکره کننده تبریک گفتیم اما با این حال ما باید حواسمان باشد تا قبل از به نتیجه رسیدن آن نکاتی را توجه نماییم.

یکی از این نکات شفاف سازی است و توافقات باید طوری بیان باشد که غیر تفسیر بردار باشد و کاملا صریح بیان شود . همچنین باید در متن هیچ ابهامی وجود نداشته باشد .

وی اضافه کرد : ما قرار است راستی آزمایی داشته باشیم و آژانس باید تایید کند . ما پذیرفتیم و مرکز فردو را بعنوان مرکز تحقیقاتی قبول کردیم که اگر آنها بد قولی کنند این مرکز دوباره به راه می افتد .

نماینده پیشین مردم سمنان در مجلس گفت : انرژی هسته ای حق مسلم ماست نه بمب هسته ای .

وی با تاکید اینکه دیگر دولت عوض شده است و به جای ذلت می خواهیم به چیزهایی برسیم گفت :مقام معظم رهبری به تیم مذاکره کننده هسته ای اعتماد کامل دارد و مخالفت هایی به این شکل توسط برخی ها بی معنی است.

وی متذکر شد آنهایی که زیاد دلواپس هستند سخنان مقام معظم رهبری را گوش دهند زیرا هر چه این مخالفت بیشتر شود که دشمنان از آن سواستفاده خواهند کرد.

در   جلسه ی پرسش و پاسخ نیز دانشجویان در طیف های مختلف فکری  به بحث و گفتگو با دکتر کواکبیان پرداختند و در آخرعده ای از دانشجویان دلواپسی خود را بصورت اعتراض  و به دور از آداب گفتگو  در آخر جلسه بیان کردند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز