با حضور دو معاون رئیس جمهور صورت می گیرد:

کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های بویراحمد و دنا با اعتبارات ۱۲۰۰ میلیارد تومان

۱۳۹۴/۰۲/۰۴ - ۱۱:۳۶:۵۹
کد خبر: ۲۷۹۸۹۹
کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های بویراحمد و دنا با اعتبارات ۱۲۰۰ میلیارد تومان
غلام‌محمد زارعی از کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های بویراحمد و دنا با اعتبارات 1200 میلیارد تومانی خبر داد و گفت: در این دو سفر اقدامات بزرگی در این دو شهرستان خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به کلنگ‌زنی پروژه راه‌آهن یاسوج به اقلید اشاره کرد

به گزارش خبرگزاری برنا از کهکیلویه و بویراحمد؛ نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری آئین تجلیل از 528 قهرمان ورزشی شهرستان بویراحمد که در محل سالن ترویج کشاورزی این استان برگزار شد با اشاره به سفر دو معاون رئیس‌جمهور طی این هفته و هفته آینده به استان اظهار داشت: در روز پنجشنبه نوبخت، معاون راهبردی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و در روز سه‌شنبه هفته آینده اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، به این دو شهرستان سفر خواهند کرد.

غلام‌محمد زارعی از کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های بویراحمد و دنا با اعتبارات 1200 میلیارد تومانی خبر داد و گفت: در این دو سفر اقدامات بزرگی در این دو شهرستان خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به کلنگ‌زنی پروژه راه‌آهن یاسوج به اقلید اشاره کرد.

وی، با اشاره به حضور دو معاون رئیس جمهور در دوشهرستان بویراحمد و دنا افزود: آغاز این کار را با اعتبارات هزار میلیارد تومانی سرآغازی برای توسعه استان و شهرستان بویراحمد است.

زارعی اضافه کرد: کار بزرگی که در این حوزه انجام می‌شود کلنگ‌زنی این خط ریلی از محل دهستان کاکان در شهرستان بویراحمد است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در همه جای کشور رسم بر این است که کلنگ‌زنی از ایستگاه ماقبل یعنی از اقلید باید انجام شود تا به ایستگاه مابعد یعنی در یاسوج برسد اما به دلیل پیگیری‌های انجام شده این کار برخلاف رسم و عرف و تنها برای رضایت خاطر مردم از محل کاکان در شهرستان بویراحمد خواهد بود.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دیداری که با رئیس‌جمهور داشتیم این موضوع را برای وی تبیین کردیم که اگر خط آهن یاسوج به سرانجام برسد قطعه ویژه خط آهن کشور که کریدور شمال به جنوب است به توسعه صادرات کشور کمک خواهد کرد.

زارعی به دیگر اقداماتی که انجام خواهد شد اشاره کرد و تطویل باند فرودگاه یاسوج را مهم‌ترین اقدام در این دو سفر برشمرد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس متذکر شد: این کار با اعتبارات 15 میلیارد تومانی به توسعه استان در بخش راه‌ها کمک خواهد کرد.

وی، یکی دیگر اقدامات را بهره‌برداری از ورزشگاه بزرگ 15 هزار نفری شهر یاسوج به دست معاون اول رئیس‌جمهور برشمرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از سال گذشته 4 میلیارد تومان برای تکمیل آن در نظر گرفتیم و شهر یاسوج پایلوتی برای برگزاری دیدارهای ملی و حتی بین‌المللی خواهد بود.

پروژه دیگری که زارعی به آن اشاره کرد تقاطع غیرهمسطح در محور پاتاوه به لوداب بود که در همین خصوص گفت: این کلنگ‌زنی با اعتبار 50 میلیارد تومانی تسهیل در عبور و مرور در این محور را خواهد کرد و فتح بابی برای تکمیل محور اصلی است.

وی در پایان یادآور شد: دیگر پروژه‌ای که در دستور کار قرار دارد کلنگ‌زنی پل چهارم بشار با حضور نوبخت معاون رئیس‌جمهور است که گره بزرگ ترافیکی را در شهر یاسوج باز می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز